Uppdateringshanteraren i jaunty kommer att poppa upp varje gång det finns
minst ett paket att uppdatera. Uppdateringshanteraren kommer även att
meddela när det finns en ny utgåva (9.04) och om du vill installera den.
Du behöver *aldrig* installera om din dator. Jag själv installerade 7.04
och har bara uppdaterat systemet sedan dess.

> Sköter inte Uppdateringhanteraren det? Iaf de versioner av Ubuntu jag
> kört & uppgraderat till.
> Inte så stor risk att uppgraderingen skriver över en fil som heter typ
> '/user/Dokument/mitt_skolarbete_viktigt_skriv_ej_över.doc'

Pakethanteraren skriver *aldrig* över någon fil (utan att först be
användaren att bekräfta)

> Daniels text inlägg handlade ju om översättning tror jag , inte
> uppgradering.

Precis.

Danne