Han menar drivrutiner som gör att du kan använda ditt wlan. Jag
använder Kubuntu, så programmen heter lite annorlunda fär mig, men jag
tror att det program som avses heter jockey i Ubuntu, och det kan
sköta installation av de extrasaker man behöver för att få igång wlan
osv.

För att starta det kan du trycka alt-f2, skriva in jockey, trycka
enter och sedan välja vilka saker du vill installera.

Mvh
Linus