On 04/08/11 13:06, Handrain Aswad wrote:
Jag försökte alla möjliga sätt och har börjat tröttna på ubuntu trotts att
Ni försöker hjälpa till. Wlan vägrar fungera hos mig.

Det du föreslog Isak att via länken nedan installera nåt, fungerar ej och
jag får error-meddelanden som jag vet inte vad det betyder.

Jag har drivrutinen för WLAN på en skiva, men den är för windows. Kan man
inte använda "Wine" för att installera drivrutinen???

Mvh
/Handrain

Det kan eventuellt gå att använda programmet som du själv skrev om tidigare, NDISwrapper, men det har jag inga kunskaper om tyvärr. Däremot ska ditt wlan funka i Ubuntu enligt sidan med instruktioner, men jag kan bara hjälpa dig om jag får reda på det exakta felmeddelandet du fick.

Har du sett mailet från Mathias Friman? Han berättade om ytterligare en väg att få hjälp.

Ge inte upp än, du är nära målet!

--
Med vänlig hälsning
Isak