Terminalen kommer aldrig försvinna ur linux. Möjligtvis vilken
terminal-konsoll(?) som ändras. T ex så har kde Konsole och ubuntu
GNOME-Terminal. men inget värre än så.

om jag minns rätt så skriv:
sudo update-manager -d
dock så går uppdateringen bara åt ena hållet. Du kommer inte kunna gå
tillbaka till 11.xx eller vad du har. Men när alfa blir beta blir RC blir
stabil så kommer ditt system hållas uppdaterat och i fas. =)

Den 3 mars 2012 21:21 skrev Mikael Hammarlind <mikael_hammarl...@hotmail.com