Chansen att fånga in personen bakom är små. Men man kan bidra till att
minska möjligheterna för vederbörande att göra mer skada.

/Johan
On Jul 1, 2016 4:50 PM, "Gunnar Hjalmarsson" <gunna...@ubuntu.com> wrote:

On 2016-07-01 15:55, Roger Karlsson wrote:
> ... jag har ju SPF protokollet aktiverat och trodde att det skulle
> vara skydd mot sånt här.

Det utgör inget absolut skydd, men i de fall mottagande mejlserver
kollar SPF, kan det hindra att meddelandena når mottagarna.

> Någon som har några förslag på hur jag ska gå vidare?

En idé är att be Canonical utföra SPF-tester på Ubuntu-listorna. Ett
sådant förslag kan skickas till r...@ubuntu.com. Vi skall nog inte räkna
med att de gör den ändringen med vändande post, dock...

--
Gunnar Hjalmarsson
https://launchpad.net/~gunnarhj