Szia!

Köszönöm a választ.

Gabor Gombas <gomb...@digikabel.hu> írta, 2021. 01. 06.:

> Nem egészen értem, hogy egy tar fájlhoz miért kellene 7-zip, miért nem
> jó maga a tar. Viszont bármit is használsz törlésre, az helyben fogja a
> fáljt felülírogatni, tehát ha menet közben történik valami (elmegy az
> áram, vagy a helyi adatmaffia nyom egy Ctrl+C-t), akkor bizony fennáll
> az adatsérülés veszélye.

Többszáz fájl van benne, egyszerűbbnek tartom grafikus filemanager
segítségével kitörölgetni, ami nem kell.

> Szerintem vágj bele - legrosszabb esetben visszaállítod backup-ból. Ha
> nincs backup, akkor meg úgysem fontos az az adat, ugyebár...
Ez egy backup, viszonylag kevésbé fontos adatokról. :D

> Ugyan írtad, hogy a teljes archívumot kicsomagolni nincs hely. De ha a
> megtartani kívánt részek összességének van elég hely, akkor a törlést
> végezheted egy pipe segítségével, mert a doksi szerint a "tar --delete"
> működik stdin/stdout használata esetén is. Ekkor biztosan nem fog
> sérülni az eredeti adat.
Sose csináltam még ilyet és félek elrontanék valamit.

> Ja: "sima tar parancs segítségével van tömörítve" - ne beszéljünk
> össze-vissza, kérem szépen. A tar _NEM_ tömörít, hanem csomagol. Könnyű
> megjegyezni: egy tömörített izé kisebb, mint az eredeti izé, egy
> becsomagolt izé viszont nagyobb, mint az eredeti izé. Még akkor is, ha
> vékony papírba csomagolod.
Ebben teljesen igazad van, tévesen fogalmaztam: a .tar formátum nem
tömörített, ezt tudtam, csak arra akartam utalni hogy nem lett
összenyomva semmivel a .tar fájl, mivel akkor tömörítésről beszéltem,
ezért írhattam a tar parancs után is tömörítést.

Üdv: Csaba