2021. 01. 06. 9:05 keltezéssel, Gabor Gombas írta:
> Szerintem vágj bele - legrosszabb esetben visszaállítod backup-ból. Ha
> nincs backup, akkor meg úgysem fontos az az adat, ugyebár...

Ez azért nem mindig van így... A backup nem isten. A restore az esetek
90+%-ában adatvesztéssel jár, mert az utolsó backup és a restore
időpontja közötti adatváltozás elvész. De poénnak elmegy :)

Máskülönben szerintem a --delete nem véletlenül van az
argumentumlistában évtizedek óta, minden bizonnyal jól működik - bár én
próbálgatáson kívül nem foglalkoztam vele. Ami biztos: tömörített
archivum esetén nem működik kicsomagolás nélkül, mivel a 'tar -cz'
tulajdonképpen egy 'tar | gzip', azaz a tar.gz csak egy gzip bináris,
nem több, ahhoz, hogy egyáltalán csak belenézzünk, már ki kell bontani
valahol.

Én azt mondom, fogd meg a tar fájlt, másold le valahová, és kísérletezz
vele másutt, ha félsz tőle, hogy baja esik.

Ám, érdemes utána nézni a technikai specifikációnak is, hogy a törlés
megvalósítása hogyan történt, nem képződik-e (akár csak ideiglenesen is)
a törlés közben egy másik archivum. A tar fájl felépítéséből ítélve nem
feltétlenül képződik, de az ördög nem alszik.