On Tue, Jan 12, 2021 at 07:45:59PM +0100, Kiss Gabor wrote:

> Lemásolni? Minek? Csak össze tud rakni egy 431 byte-os tesztfile-t. :)
> És legyen kéznél a strace!

Ez a teszt semmit nem mond. Lesz benne 1 db read() es 1 db write()
(nagyjából).

A fő veszély nem az, hogy a "tar --delete" hibás. A dokumentáció szerint
a "--delete" helyben írja felül a fájlt, és lassú. Ha nincs hely
kicsomagolni, az arra utal, hogy az archívum nem kicsi. Mivel a művelet
dokumentáltan lassú, a parancs várhatóan jóóó sokáig fog futni, tehát
szemmel látható esély van arra, hogy közben valami történik, és a
művelet megszakad. Márpedig a dokumentáció semmit nem mond arról, hogy
egy félbeszakított "--delete" mit hagy maga után - a tar nem tud
tranzakciókat.

Gábor