Al portal de La Farge es publica la notícia següent:

"Es publica un concurs per contractar la consultoria per l'elaboració
del Full de Ruta de Programari Lliure de la Generalitat"

A veure es tracta d'una bona notícia, el problema que hi ha és que
sempre anem a parar allà mateix, massa estudis, massa proves pilot i
al final ens trobem amb unes noves eleccions. Donen 5 mesos de plaç
per elaborar el Full de Ruta.

Una altra cosa que em preocupa és de quin "color" és la consultoria.
Si guanya un concurs una consultoria que cregui en la "neutralitat"
tecnològica anirem venuts. Ja he vist massa vegades que els polítics
fan esment a la inviabilitat del programari lliure basant-se en
estudis ja fets, això va passar a l'època CiU.

Per cert 140.000 Eur. no són massa euros per: "...identificar les
principals directrius que han de seguir els Departaments de la
Generalitat de Catalunya...."?

Només espero de l'actual tripartit que no ens torni a vendre la moto,
que no ens maregi més amb promeses que després no els interessa posar
en marxa.

A sudamèrica, l'estratègia de M$ ha estat regalar els programes a les
administracions que s'havien proposat passar a programari lliure. I a
Catalunya pot passar el mateix, de fet a Educació, M$ ja va "regalar"
100 milions de pts. en programes. Tan malament anem que ens hàgin de
"regalar" programes?

Espero que al mes de maig ja tinguin el full de ruta i que es posin en
marxa, però alguna cosa em diu que si volem programari lliure a
l'administració haurem de demanar trasllat a Extremadura.

Joan de Gracia

-
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
      La Generalitat de Catalunya, a través del Centre de
Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació (CTTI), ha publicat
un concurs per a contractar els serveis de consultoria i assistència
per a la col·laboració en l'elaboració del Full de Ruta de Programari
Lliure (PL) pels sistemes i equipaments informàtics dels Departaments
del Govern Català.
      Aquest concurs té un pressupost màxim de 140.000 euros.

      Concretament, l'objecte del concurs és el de serveis de
consultoria per a la col·laboració en l'elaboració del Full de Ruta de
PL pels sistemes informàtic dels Departaments de la Generalitat de
Catalunya. Aquesta consultoria s'emmarca dins l'estudi de maduresa de
solucions de codi lliure, l'anàlisi de millors pràctiques i la cerca
d'oportunitats reals d'implantació de PL que està duent a terme el CTTI.

      L'objectiu del Full de Ruta de PL ha de ser identificar les
principals directrius que han de seguir els Departaments de la
Generalitat de Catalunya en referència a la implantació i desplegament
d'iniciatives basades en Programari Lliure. S'hauran de reconèixer les
oportunitats reals d'implantació del PL en els sistemes d'informació
dels Departaments; elaborar un "benchmarking" de l'ús del PL a altres
administracions i empreses privades, establir un model i uns criteris
d'avaluació de les solucions de PL; identificar i avaluar els riscos
de portar a terme les iniciatives PL que s'identifiquen com a
oportunitats reals d'implantació; conèixer el mcar legal associat al
PL, entre altres. El termini d'execució és de cinc mesos a partir del
moment que es firmi el contracte.

En/na Benjamí Villoslada ha escrit:

http://www.avui.cat/cgi-bin/resultat?http://www.avui.cat/avui/diari/06/des/

> Aquí encara donen més: beneficiarà 200 millons de persones, tomaia!  :))
> http://www.elpais.com/articulo/internet/Vista/beneficiara/200/millones/personas/elpeputec/20061130elpepunet_1/Tes
>
> Vaig enviar una nota de correcció per la frase «Microsoft venderá 100
millones
> de copias de Vista en un año» però segur que se l'han passat per on
sempre:
> l'arc de triomf.  Microsoft no ven còpies.  Ven llicències, permisos per a
> usar i no mirar.

LLama Gratis a cualquier PC del Mundo.
http://es.voice.yahoo.com