Jordi Mas wrote:

| Ni les altres universitats... :)
|
| Els diners que demana la UOC per alliberar el campus són molts, i sent
| tants, s'hauria d'haver fet un estudi seriòs de totes les opcions
| disponibles. No estem parlant d'uns pocs millons de les antigues
| pessetes precisament...
|
| En la meva opinió hagués estat molt molt millor fer una avaluació
| profunda d'altres opcions, com ara Sakai[1], que és el campus de codi
| font obert que estan desenvolupant les universtats de Michigan, Indiana,
| MIT, Stanford i que està obtenint molt reconeixement dins del món de
> [...]

        Hola,

        Afegeixo al que diu en Jordi, alliberar un campus com el de la
        UOC i que a més serveixi per alguna cosa no és tan trivial. Un
        campus virtual com el de la UOC té diverses parts:

        - Docència virtual: els fòrums, assignatures, etc.
        - Secretaria virtual: expedients, notes, etc.
        - Comunitat: xat, etc.

        Algunes de les parts, especiament les lligades a secretaria
        virtual, solen ser aplicacions molt lligades al programari
        de gestió de la Universitat concreta.

        Per tant, i simplificant, el campus virtual de la UOC funciona
        a la UOC i per a la UOC. Per fer que serveixi per més gent
        caldrà independitzar-lo de l'estructura/arquitectura de la
        mateixa UOC. Un cop fet això, suposadament, hi haurà diversos
        "mòduls" que podrem o no emprari i que en tot cas caldrà
        integrar entre ells i amb els sistemes que tinguem.

        Pel que fa al Sakai, el campus virtual al que fa referència
        en Jordi, és un campus molt potent i flexible, a part de
        les 4 universitats que ha mencionat ell, que son el "core"
        n'hi ha més de 50 que son "partners" del desenvolupament,
        entre elles hi ha la UdL (i moltes altres :-).  El Sakai
        és el campus que hem escollit a Lleida per emprar (el teniu
        a cv.udl.es, però només podreu accedir a poques coses, algunes
        transpas de Xarxes I (la meva assignatura), etc. ).

- --

~ Universitat de Lleida
~ Area de Sistemes d'Informacio i Comunicacions
~ Carles Mateu i Piñol                  Tel: +34 973 702049
~ Director                              FAX: +34 973 702130

~ www:    http://www.udl.es/usuaris/carlesm/
~ GnuPG key: CD989EA1 ( http://www.keyserver.net/ )
~ Fingerprint = B1B7 65F7 38E4 C34E 5865 135F DEA6 CF2A CD98 9EA1