En/na Dr. Joan de Gracia ha escrit:

l'educativa) cap a Programari Lliure. A Catalunya sembla que no tinguem les coses clares i que maregem la perdiu. Per tant, i com que s'apropen

He llegit l'apartat referent a Catalunya i, a banda de les referències a la molt important aportació municipal, la veritat es que l'informe, de tant optimista, arriba a semblar -o a ser?- triomfalista.

No s'ha fet cap cosa de la qual no s'hi pugui tornar enrere però, el que és pitjor és que, de fet, no cal tornar enrere res: n'hi ha prou amb aturar-ho tot -que no n'és pas tant- allí on és i qüestió solucionada.

A les administraciones públiques, que diguin el que vulguin: RES DE RES. Null. Nihil. Zero. Proves i més proves: RES. No va haver cap prova quan vam migrar -en molts departaments de manera "pirata"- de DW-4 a WP-5 (per a DOS); no va a haver cap prova quan en alguns vam migrar de WP-5 al paquet ofimàtic Lotus Smartsuite (per cert, el millor que ha hagut fins avui a la Generalitat), y molt menys es va fer cap prova per migrar de l'Smartsuite a l'M$ Office. Es va fer per la cara i a sac: arriba l'informatic (o un que et diuen que ho és), et clava el nou programari a la teva estació de feina i apa, noi, ja estàs migrat. I els funcionaris ens en vam sortir amb quatre cursos fets a puntades de peu i impartits quan ja no calia (després de vuit mesos batallant amb el Word, que et vinguin amb un curset «d'iniciació»...); és a dir: de fet ens n'hem sortit sols.

Porto OpenOffice.Org al llapis i l'he donat a tastar als companys de feina. La impressió es unànime: la corba d'aprenentatge es curta i plana; inclús n'ha hagut un cas que hi ha treballat amb OO.o en plan «cambiazo» i sense adonar-se'n. Que no estigui tota l'Administració de la Generalitat treballant amb OpenOffice.org, Firefox i Thunderbird, tot i qué fós sota Window$, és una vergonya contra la qual no hi caben excuses ni pal·liatius. M'és igual el que em diguin: no té cap justificació.

Per tant, l'expressió que has utilitzat, «marejar la perdiu», no és tan sols adient: és la única possible. I quan es mareja la perdiu? Quan no hi ha cap intenció de caçar-la.

eleccions, demanaria que es tinguessin les coses més clares. Si s'aposta pel programari lliure, endavant i amb un parell de c.... i sinó doncs no ens gastem més diners intentant fer veure que es fa quelcom. O tot o res, però les coses a mitges no són bones.

No ens en sortirem ni amb eleccions ni amb polítics. Extremadura és un cas excepcional (i ja m'agradaria saber -així, entre nosaltres- els veritables motius que a l'inici del segle els van fer decidir-se per aquest camí: sóc així de malpensat) però ja veiem el que té de depriment el panorama general.

Lamentablement, els petits -ínfims- avenços que hi ha a Catalunya en l'aspecte que ens interessa, són deguts a la dedicació d'unes poques persones i d'unes petites i també poques entitats o bé, en algún cas, a la pressió externa, no als esforços públics.

Del proper Govern de la Generalitat, sigui quin sigui, no n'espero absolutament res. I tant de bo m'equivoqui: res m'agradaria més que haver «d'envainar-me-la».

Però ja veureu com no.

Salutacions cordials.

--
Xavier Cuchí Burgos