Putri wrote:

> Hallo rekan rekan semua.
>
> Mau tanya nich...
> Saat ini saya sedang hamil 8 bulan, trus saya sudah mempersiapkan apa2 yang
> haru  saya sediakan untuk menyambut kelahiran putra pertama saya ini.
> kira - kira ada yang ketinggalan engga ya...
> yang saya sudah persiapkan :
> 1. Untuk Anak :
>     - Popok
>     - Perlak
>     - Kain untuk bedong
>     - Baju Bayi lengan pendek
>     - Baju Bayi Lengan Panjang
>     - Baju Bayi tanpa lengan
> [...]

Tambahin nih,
-popok & kain bedong bawanya jangan satu-satu lho.
-bantal bayi
-bedak
-Payung
-Kain untuk gendong
-Baju dan celana bayi sih ndak terlalu penting, toh nanti di bedong
-betadin
-Pembalut untuk ibu  yang habis melahirkan
-Baju ibu/daster dengan kancing di depan, untuk menyusui
-Persiapkan kendaraan/ RS terdekat/Alternatif lain apabila bapaknya lagi ngantor
Selamat menanti si kecil, Smoga selamat dan menjadi anak yang soleh/solehah