tl;dr nezveřejňovat záznam, zveřejnit identitu

Shrnu reakci do jednoho mailu, pokud máte pocit, že chcete držet vlákna, klidně
kousek vyřízněte a reagujte ve správném threadu.

1) Nesouhlasím s Pinkyho názorem „nevěřím nikomu než sobě“ a nemyslím si, že je
dobrý nápad to někam veřejně uploadovat. Došlo k nějakému narušení soukromí,
momentálně ho narušil jeden člověk (tomsuch), a nemyslím si, že prospěje, když
ho bude moct narušit podíváním se na záznam tisíc dalších lidí.

K samotnému „nevěřím nikomu než sobě“ - jak to myslíš? Samozřejmě nechci, aby
Tomáš teď ukázal na někoho prstem, řekl „ten to byl“, a ten to třeba popřel a
budeme zase tam, co jsme byli. Chci, aby Tomáš vystřihl tu minutu, kde je
zachycena krádež, a tento kousek videa publikoval. Ale nic jiného. Nelíbí se
mi, aby se někde válel týden streamu z brmlabu. K čím méně lidem se celý záznam
dostane, tím líp.

2) Souhlasím s Luim, že je špatné, aby Tomáš koukl na záznam, identifikoval
pachatele, a nikomu neřekl, kdo to byl. Obzvláště po tom, co zveřejnil, že
záznam má. Jsem pro publikování identity, nebo ještě lépe toho kousku videa,
kde je čin nahrán. A to i v případě, kdy se krabička náhodou zase objeví
zpátky. Jediné snad akceptovatelné je, když pachatel dokáže nade vší pochybnost
vyargumentovat, že to byl naprostý omyl („platil za Club-Maté a zapomněl
kasičku v autě, které Maté dovezlo“).

3) Nevím, jestli je dobrý nápad dávat to na policii. Myslím, že poslední, co
chceme, je seriózní zájem PČR o brmlab.

4) Osobně mám pochopení pro obě strany - pro ty, kteří s Tomášem ve věci skryté
instalace kamery souhlasí, i pro ty, kterým to hrubě vadí. Mně samotnému to v
tom stavu, v jakém to je, nevadí, ale pokud by byly publikovány kompletní
nahrávky, tak by mi to mírně vadilo. Nedej bože, pokud je tam lidem vidět na
klávesnici nebo na obrazovky.

5) Připomínám, že se to stalo mezi pátkem odpoledne a nedělí poledne, takže
toho na prohlížení není zas tolik.

6) Tip: mplayer má kouzelnou klávesu "]", která umožní prohlížet zrychleně, což
na koukání na stolek podle mě stačí.

On 20.11.2013 18:34, Tomas Suchan wrote:
> BrmBrm,
>
> situace ohledně ztracené kasičky mě velmi tíží. Hlavně v tom směru že
> podobné "náhody" jsou nebezpečné spíše než z hlediska financí tak z
> hlediska rozrušování komunity jako takové.Zaplať pánbůh jsem se krátce po
> řešení neztracené Weller mikro páječky rozhodl "nelegálně a bez souhlasu"
> pokrýt cástečně prostor BrmLabu dvojicí kamer a to i s vědomím perzekucí
> ze strany rady a některých členů za monitoring bez souhlasu. Bohužel je to
> ale obrovské množství záznamu k prostudování. Dnes jsem si stáhl data a
> sbírám psychických sil abych je prošel.

> [...]

Jan Hrach, http://jenda.hrach.eu/
GPG CD98 5440 4372 0C6D 164D A24D F019 2F8E 6527 282E