Naopak, tohle je z pohledu externisty jedna z nejužitečnějších mail
debat za poslední dobu.

Před časem jsem upozornil na brmlab kamarádku programátorku
(vystudovala informatiku, počítače ji i živí), která se během cca
roku s málo kamarády v Praze cítila trochu ztracená. Hezká, chytrá,
veselá mladá holka, ale nerada svou ženskost vystavuje. Aniž bych
cokoliv naznačoval o povaze brmlabích entit, její vlastní ostych před
cizími lidmi (i mnozí z brlabu to znají) ji od návštěvy odrazoval až
do doby, než se z Prahy opět odstěhovala.

Je jasné, že v převážně mužském kolektivu vzbudí žena pozornost
"navíc", ale sám jsem ji do brlabu nijak netlačil - nebyl jsem si jist,
jestli jí chci uvést do situace, kdy se na ni nadšení brmlabáci
sesypou jak vosy na malinovku. Jsou i ženy, které by se v takové situaci
cítily jako ryba ve vodě (pak by bylo třeba geeky litovat, neb přišla
jejich femme fatale), ale bohužel mezi geek girls si takových povah moc
nevybavuju...

Není třeba se tvářit, že jsme všichni bezpohlavní androidi a že se
v prostorách společných koníčků "neloví". Ale i lovná zvěř má
období hájení a ani pak netřeba ji obklíčit. Pozitivní diskrimanace
je blbost non plus ultra, stačí si uvědomit, že páječce nebo myši je
jedno, kdo ji drží v ruce.

Sám se té (nejen) opačnému pohlaví příjemné _přiměřenosti_
stále, stále učím. Ale na základě výsledků musím takové učení
se zcela a výhradně doporučit ;)

  Archimedes