Brm,
dole jsem si dovolil poslat pár připomínek k mailu Lennonky a tady to
zaplevelím mým názorem na věc.
Ten článek co linkoval ruza je sice zajímavý, ale nemůžu s ním souhlasit.

> Conduct an anonymous survey about what’s working and not working for
the women in your space. [...] From the issues they raise, ask them to
prioritize three things to address with immediate action without a vote
from the larger group.
Tohle je přesně to co potkávám v okolní společnosti častěji a častěji a
o čem si myslím že je cesta do pekla. Hrajeme si na demokracii, na to že
všichni jednotlivci jsou si rovni a mají stejná práva. A pak uděláme
tohle - nějaké skupině vybrané podle jednoho markeru z mnoha udělíme
výsadní postavení. To prostě nemůže dopadnout dobře.

> Provide visual cues for women to show them they’re welcome. This could
include a designated greeter for your open house who wears a special pin
or name tag.
Proč "for women"?  Nicméně možná by to chtělo nějak vyřešit, občas vidím
nováčky kteří jen tak postávají uprostřed socroomu a neví co a jak. Co
pro začátek alespoň napsat nějakou ceduli na dveře?

> Hold open shop time or design classes for artists, crafters, or
creatives. More women are comfortable identifying as these titles rather
than as hackers or programmers. Many spaces have found success with
offering classes for “women and their friends.” This could be a good way
to get more women to set foot in your space. Naturally, it would be
ideal for a woman to take the lead in organizing such events.
Myslím že tohle je dobrý nápad, pokud se teda najde někdo kdo to
zorganizuje. Nicméně tak nějak fungujeme jako technický hackerspace a
myslím že by bylo fajn jím zůstat.

Obecně si nemyslím že v brmlabu potřebujeme víc žen. Ani víc černých,
bílých, duhových, fialových. Potřebujeme víc hackerů nadšených pro věc
které to potáhnou dopředu. A je naprosto jedno jaké orgány mají navíc,
jaké jim chybí, jakou mají barvu kůže nebo cokoliv dalšího.

(A tady přichází ďáblův advokát, předem se omlouvám ale mám tendenci
tohle dělat...)
Na druhou stranu přijde mi že dneska se z nepodstatných rozdílů děláme
velké věci a zbytečně protežujeme skupiny které z nejrůznějších důvodů
vnímáme jako slabší, což akorát vyvolává napětí a další spory. Jsou lidi
co "se s tím neserou" a prostě občas pošlou do vzduchu nějakou urážku
která třeba i na první pohled zní vtipně. A když to schytá nějaký
"normální člověk" všichni to vezmou normálně. Problém nastane když to
schytá nějaký člen "chráněné skupiny". Pak dotyčný získá nálepku
homofoba, sexisty, komunisty, rasisty... podle toho do jaké skupiny se
zrovna strefil. Přitom dotyčný "to prostě jen neodhadl" a ani nechtěl
nějak ublížit.

Přijde mi, že se tu zbytečně nafunkují maličkosti. Lidi zkrátka nejsou
ideální, nikdy nebyli a nikdy nebudou. Já sám se občas přistihnu při tom
že utrousím nějakou blbou poznámku o které si myslím kdoví jak to není
vtipné. Ale uvědomím si to až ve chvíli kdy mi to vyletí z huby a v té
chvíli s tím už moc neudělám. Zkrátka stane se. Naštěstí je většina
brmlabáků takových že to zkousne.

Nakonec, alespoň někteří z nás si v dětství prošla nějakou tou šikanou
nebo podobnými nepříjemnými situacemi. I proto by bylo fajn se k sobě
chovat slušně, bez ohledu na pohlaví, vzhled, mentální vyspělost a
cokoliv dalšího.

A sakra, uvědomte si že vaše reprodukční orgány nejsou nic zajímavého
nebo výjimečného, stejné má dalších 3.5 miliardy lidí.

On 9.9.2014 01:21, Stevko/Lennonka wrote:

> [...]
> Tomsuch vykládá o teoretické možnosti warpového pohonu pomocí deformace
> časoprostoru. Lehce to popletl, takže tvrdil, že se sice přesunu o dva
> světelné roky za deset minut, ale za mnou na Zemi zatím uplyne milion
> let.
> Tak říkám: ,,Tak moment, tohle není žádnej warp, to je obyčejná
> relativita."
> Načež do věci vstoupí dosud mlčící Daemon: ,,Hele, Stevko, ty to musíš
> mít fakt těžký, týhletý určitě není v posteli nic dost dobrý."
> Od diskuse o fyzice k degradaci na vagínu na nožičkách v jedné větě.
Vím, byl jsem tam (a pokud vím tak jsem se ozval že si myslím že tyhle
poznámky jsou už přes čáru). A taky vím že tam bylo chlapů víc a nikdo z
nich nic podobného neříkal (a spíš se snažili daemona usměrňovat). A
stejně tak se ukazuje tady na ML v případě Maxe že se rozhodně nejedná o
žádné většinové chování.

> [...]
> nesetkali s tím, že by se k vám někdo, protože jste ženy, choval jako k
> předmětu k použití. Jistěže jste se nesetkali s mnohaletým podprahovým
> přesvědčováním, že jako ženy nikdy nemůžete zvládnout to či ono.
> To je, pánové, tím, že nejste ženy. Proto se vám tohle nestává.
> Proto vám taky nikdy na ulici o šedesát kilo těžší chlap nezastoupil
> cestu se slovy: ,,Máš pěkný prsa, takový akorát do ruky." Pravděpodobně
> vás ani nikdo neošmatlával v tramvaji.
> Ale neexistuje holka, které by se takové věci občas nestávaly. Včetně
V brmlabu někdo někomu nepouští ven a má blbé řeči a podobně? Já měl
pocit že tohle je diskuze o brmlabu a ne o tom že to má *x* (kde *x* je
prakticky cokoliv) těžší.

> A pokud se ohradí, je ,,hysterická" a ,,určitě má krámy".
> Pokud si myslíte, že když dvakrát tak velký chlap co vy mluví o tom, jak
> by vám ošahával prsa, je to kompliment, tak se zamyslete ještě jednou.
> Představte si stošedesátikilovou dvoumetrovou kulturistku, jak vám
> fyzicky brání v odchodu a přitom vykládá, jak máte hezky naditej
> poklopec, tak akorát do ruky. Ve tři odpoledne na rušné ulici, a všem
> kolem to připadá úplně normální.
> Pokud se zkusíte bránit, budete "agresivní šílenci". Když ne, doufejte,
> že to neuskuteční, protože jestli jo, tak "se vám to očividně líbilo",
> [...]
Tohle se snad  v brmlabu taky neděje, ne?

> Už to, že žena vstupuje do prostoru, kde je sama mezi povícero muži, je
> důvod ke strachu. Viz výše. Každý muž, kterého opravdu dobře neznáme,
> může znamenat ohrožení. Nevíme minuty ani sekundy.  A nikdy nevíme,
> jestli útok bude jenom slovní, nebo taky fyzický – v sexuálním i
> klasicky násilném smyslu.

Možná tě to překvapí, ale obráceně to funguje naprosto stejně (chlap v
ženském prostředí). Třeba na školách (kde je drtivá většina učitelek) je
to krásně vidět. Já si "užíval" ještě to že 4. a 5. třídu jsme byli ve
třídě 4 - já a 3 holky (holt vesnická malotřídka). A taky jsem si užil
svoje, ale stejně jsem do tý školy musel :)

Uff, to jsem se zas rozepsal
Čau