Ok, děkuju!

===

Ahoj,

zde mé názory - prosím, ber je skutečně jen jako názory; nemám patent na
rozum.

brmzákoník, pravidla o patronech: vím, že různé spolky tento koncept
mají, takže ho lze považovat za v praxi vyzkoušený - ale pokud ho chceme
použít, musíme se také prezentovat jako poněkud exkluzivnější klub.
Nejsem proti tomu a priori, ale pak tomu musí odpovídat naše prezentace
ve všech směrech, stav vybavení a místností - v prvé řadě web, ten uvidí
nejdřív; musíme se objevit na všech možných veřejných akcích, jako to
dělalo Paralelní Polis; musíme zdůraznit, že z brmlabu vzešly kapacity v
oboru a velké projekty; v místnostech může být trochu pracovní chlívek,
ale vše musí být čisté a úhledné, nemůžeme mít regály a skříně z trashe
a chemikálie salvagované z kabinetů v průběhu staletí - leda, že bychom
si chtěli vyrobit tak trochu staro-alchymistický nebo steampunkový styl,
to by pak fungovalo (velmi hezké), ale musíme ten styl respektovat a
uvědomit si, že v daném módu provozování labu je styl velmi důležitý!
(někdo bude frflat, že se stavíme do pózy, a bude to stát nějaké ty
fufníky) Chování členů, včetně té patronáže, pak samozřejmě musí také do
toho stylu do jisté míry zapadnout a to chce jistou dávku soustředění.
(je pak třeba dát pozor, aby se neztratil celkový relax pocit z labu,
protože ten je, podle mne, velmi důležitý).

Ve stávající konfiguraci, tzn. punková anarchie, mi připadá patronáž
jako nerealizovatelná, protože jsme rádi, když k nám vůbec někdo přijde;
organizovat patrony, aby skutečně dávali na své svěřence pozor a
synchronizovali své volno s nimi, mi přijde nereálné. V konfiguraci
exkluzivnějšího klubu by to šlo, protože tam už můžeme stanovit i
otevírací hodiny (a dodržovat je), a předpokládat, že naše prezentace
bude natolik dobrá, že lidé budou opravdu chtít přicházet a podřídit se
pravidlům patronáže (a patroni budou cítit určitou hrdost). V těchto
podmínkách by se též o něco lépe udržovalo mentorství, protože mentor
bude vážený, nebude to "jen opruz". Ale zase, je to finančně náročnější,
protože dostatečně exkluzivní klub musí mít fondy i na to, aby někomu
zaplatil ušlý zisk náhradou za to, že se dotyčný v labu zdržel, aby
patronoval/mentoroval.

Alternativou k exkluzivnímu klubu je klub veselých nebo drsných
chaotiků. V tomto módu by patron fungoval - a byl prezentován -
jednoduše jako osoba, která chrání příčetnost nového potenciálního člena
a zajistí, aby jeho zdraví, soudnost a panictví/panenství nedošlo úhony.
Zde je výhodou, že všechen trash, který používáme, může zůstat. Nebude
nikdy zcela zřejmé, jestli je brmlab líheň nových mozků, varna omamných
látek nebo útočiště psychopatů, ale musí být natolik barevný a působivý,
aby přesto lákal lidi. V tomto módu není žádoucí mít přesná pravidla,
kdy se kdo stává členem, klidně lze říci "členem se staneš, až dostatek
rady vystřízliví natolik, aby to podepsali", a mentor může a má za
přestupky rovnou dávat po hubě, případně vyhazovat z okna (jemně). Zde
je také nejen možné, ale žádoucí, aby schůzky vypadaly jako cechovní
schůze Fairy Tailu nebo setkání pirátských náčelníků - všichni ale zase
musí plnit tuto roli (asi bude pro někoho přirozenější, hádám). Jak
správně vidíš, i toto je póza. Všechno je totiž póza. Póza je důležitá,
jak ví každý herní vývojář.

ad brmdoory v chemlabu a biolabu: jsem pro, a myslím, že to nebude
vzbuzovat přílišné kontroverze, protože každý pochopí specificitu
(zvlášť to, že některé věci tam mohou být škodlivé). Ale doporučuji, aby
pokud v chem/biolabu někdo je, aby byly dveře vždycky otevřené (obrazně,
ne nutně fyzicky) všem zájemcům, aby bylo naprosto jasné, že všichni
jsme součástí brmlabu. Logování kvůli možnému poškození drahých
přístrojů bych také akceptoval.

Zatím,

JD