Zdar,

> K tvé poznámce nakonec: je to takový rýpanec do "aktivního členství",
> že. Tenhle koncept teď v Brmlabu v podobě, jak jsem ho napsala, vůbec
> není řešen, v podstatě vyšuměl (podotýkám, že u jeho zrodu aktivně stál
> TomSuch). Ale to, co se pořád řeší, je to, že bez ohledu na respekt vůči
> všem členům Brmlab potřebuje alespoň nějaké lidi, kteří aktivní jsou -
> protože "samo" se nic neudělá, a pokud se budeme všichni jen poplácávat
> po zádech, jak jsme rovnostářští, tak se budeme poplácávat v holém
> prostoru. Brmlab stojí na dobrovolné práci bez nároku na odměnu. Takže
> [...]

S tym "rovnostarstvom" si sa podla mna trochu prestrelila, samozrejme ze sme
si vsetci rovni (!= rovnaky). Dokonca aj mimo brmlabu je v preambule ustavy
nieco ako "vlast rovnopravnych a svobodnych obcanu", takze tipujem ze pojde
snad iba o nevhodne pouzite slovo.

Co sa tyka motivacie, tak napr. ja robim veci preto, ze si myslim ze ide o
 dobru vec. Vdaka od okolia potesi, ale pokial sa spoliehas na to ze pride
automaticky, tak budes casto sklamana, a casom vyhoris. Tak uz to u
dobrovolnickej/aktivistickej prace chodi, aj v inych oblastiach. Istou odmenou
je aj to, ze veci mozes robit podla seba, a teda urcovat smer vyvoja
(co je teda tak trochu aktokracia, ale k tej citim z tvojich vyjadreni averziu)

To ze ti ludia nazakazuju realizovat sa je podla mna super, kazdy sme iny,
kazdy nejakym sposobom vychyleny od medianu populacie. Brmlab bol od zaciatku
oaza pre exotov rozneho druhu, a prave absencia predsudkov a volnost ktoru u
nas mali sposobila, ze sa mohli realizovat. (A v konecnom dosledku vznikla
kopa super veci)

V momente ked sa zacnu pokusy o zlepsenie zakazovat, tak si dovolit povedat
ze bude mat nie len vyzvu, ale rovno problem. Aj preto nie som prilis nadseny
systemu mentorov/spravcov jednotlivych miestnosti, pretoze kladie netrivialne
naroky na osobu mentora. (nekonfliktonost, nadhlad, myslenie do buducnosti,
respekt ostantych, ...) Ale zase v ramci konstruktivizmu do toho nehadzem
vidle, a skusme ako to bude fungovat.

Z mailov okolo moze clovek nadobudnut pocit, ze brmlab je tesne pred zanikom,
kto moze uteka, atd. Osobne ale ten pocit nemam, iste vlnenie hore-dole vzdy
bolo aj bude. Mame dlhodobo +- vyrovanany pocet clenov, nove 240m2 priestory,
mame prostriedky na nasu cinnost, proste vsetky predpoklady aby sme mohli zacat
prosperovat:)

Proces stahovania bol bolestivy, dvojite stahovanie sposobilo vela zdrzani,
a po najdeni sucasnych priestorov bolo padlo niekolko suboptimalnych
rozhodnuti. Napr. priecky by sme v svetle toho ako dlho nam to trvalo asi
nechali postavit profesionalom, co by skratilo zabyvavanie sa o par mesiacov.
Teraz uz ale finishujeme, a do https://brmlab.cz/event/brmlab_in_shift_party
za necele 3 tyzdne (5.10.) by vsetky zakladne veci mali byt hotove.

n.