|
Jeg ville putte den i kælderen, wyeast anbefaler 16
- 22C for 1084 og for T-58 er temp 15-24, så i kælderen vil du få en 'renere'
gæring.
mht infektion så kommer det an på hvilken bakterier
det er, mælkesyre bakterier er generelt meget mere aktive ved 26C end ved
16C
min begrænsede erfaring med 1084 er at den er
laaang tid om at bundfælde den var først klar til at komme på fad efter 8uger
men den smag virkelig godt. T-58 er virkelig hurtig både til at gære ud og
til at bundfælde, så hvis tid er en faktor så brug T-58
/Brian
|
_______________________________________________ Brygforum mailing list [email protected] http://www.haandbryg.dk/mailman/listinfo/brygforum To get off the list, send a blank mail to [EMAIL PROTECTED]
