From: Christian Jul Jensen <christ...@jul.net>
To: Brygforum@lists.haandbryg.dk
Sent: Thu, Jan 27, 2011 6:35 am
Subject:  Re: [Brygforum] Vedr. gær fra en kommerciel øl

Tobias Kiil Pedersen wrote:
> Er der nogen af jer der har prøvet det og hvad er jeres erfaringer?

Jeg har også rimelig gode erfaringer med det, og processen har været nogenlunde
som andre beskriver i tråden.

Jeg vil dog sige at det kun er umagen og risikoen værd for øl med specielle
gærstammer. Langt de meste gær fra de store og kendte bryggerier, kan man få I
en version fra WLP eller Wyeast hvor de har gjort hele arbejdet professionelt
for dig.

Der er selvfølgelig lidt at spare, men der er også en ikke uvæsentlig risiko.
Så med mindre det er en særlig gær eller fordi du synes det er sjovt at prøve
vil jeg anbefale at finde ud af hvilken gærstamme det drejer sig om og købe
den.

-- Christian Jul Jensen

christ...@jul.net