Title: RE: [cs-lisp] Re: Web programlama belgesi

>Hmm... bununla ilgili bir not düstüm saniyordum... Abstract'i biraz
>uzatmak gerekecek sanirim...

Sadece biraz daha vurgulamak ve belki birkac cümle ile ballandira ballandira
bir seyler deyip heveslendirmek manasinda.

Zaten kaynakca diye bir kisim yapip, Lisp temel belgeleri nelerdir, hangi
web siteleri Lisp ortamlarinin kurulumu icin bilgi verir, vs. gibi seyleri
yazacaksin diye düsündüm. O yüzden girisi cok kisa ve basit tutmakta fayda
var.

Hah bir de simdi aklima geldi, "Bu Belge Kimler Icindir?", "Kimler Icin Degildir?"
"Prerequisites" (türkce nasil denir bilmiyorum) gibi bir iki bölüm de eklenirse
hakkimizda dava acabilecek sinirli ve hevesli programci kitlesine karsi
tedbir alinmis olur.

>Açikçasi metod kombinasyonundan bahsedip bahsetmemek konusu benim de
>kafami çok kurcaladi. Önce bahsetmeye karar vermistim fakat bahsetmesem
>daha iyi gibi. Onun yerine sadece generic fonksiyonlar ile metodlardan
>ve bu ikisinin iliskisinden bahsedecegim.

Bence de öyle yapmakta fayda var, CLOS derinliklerini ve metodlarin cagrilma
sirasinin nüanslarini merak edenleri yine Kaynakca bölümündeki ilgili
kaynaklara yönlendirebilirsin nasil olsa.

> Ne de olsa amaç sadece diger
>dillerde OOP tecrübesi olan insanlari CLOS terminolojisine isindirmak,
>DIger dillerde pek rastlanmayan bu tip birseyi anlatmanin alemi yok.

Insanlar yeterince sinirlenecekler zaten nesne.metod yerine (metod nesne)
gibi bir sey gördüklerinde. Saka yapmiyorum, cok örnegini yasadim. "Eski
köye yeni adet mi getiriyorsunuz, cok bilmissiniz, bla bla bla" seklinde.
Sen sonra ugras dur CLOS tarihcesi, vs. Einstein bosuna dememis önyargilari
parcalamak atomu parcalamaktan zor diye.

Bu yüzden ya kitlenin CLOS yabancisi oldugunu düsünüp ürkütmeden cok yumusak
ve sade giris yapacaksin, yahut üc bes Lisp, CLOS filan bildigini varsayip
yine cok üzerinde durmayacaksin.

>Sadece metodlar ve generic fonksiyonlardan bahsedecegim. Aslinda generic
>fonksiyonlardan da bahsetmek istemezdim ama daha sonra fonksiyon imzasi
>uyusmazligindan çikan sorunlari dinlemek istemem dogrusu.

Sorun cikarsa yazacaklari adresler belli ;-)

>Ilklendirmeden kastim aslinda instance olusturmakti fakat sanirim
>ilklendirme kelimesi bunu tam karsilamiyor. Var mi bir önerisi olan?

"... olusturulurken" desek mesela? Yani "ilk kez olusturulurken" demek
de sacma geliyor cünkü olusturuldugunu söyledigimiz sey tabii ki ilk
kez olusturuluyor, aynisindan bir daha olusturulmuyor, vs. Maalesef
su anda benim daha iyi bir önerim yok.

>Hmm... En iyisi SVN'e her commit'te sana bir mail atsin. Ben de böylece
>hem ilk CL spammer'i olur, hem de intikamimi almis olurum.

Bana degil cs-lisp listesine yani buraya atsin. Fena mi olur ;-)
Saka yapmiyorum.

Her ciddi degisiklikten sonra bir göz üzerinden gecersek, bu belge
bitip kitlelere duyuruldugunda ortaya gercekten iyice süzülmüs, kaliteli
bir eser cikmis olacaktir.