Thus saith Emre Sevinc :
 Eline saglik bu kurdugun sistem icin. Hemen GNUS icinde w3m ile
> baglanip baktim, oradan son sürüm .tex kodunu cekip derleyip okuyorum
> su anda (HTML icin Rev 8 .tex icin 7 görünüyordu sanirim).

SVN revision numaraları tutmayabilir, çünkü belgenin kendisini Emacs'in
VC eklentisi ile, html sürümünü ise konsoldan, elle commit ediyorum.
Ancak genelde TeX sürümü ile html sürümü denk oluyor.

Bu bahaneyle sormuş olayım. AucTeX veya Emacs'in VC eklentisinin her DVI
üretildiğinde HTML'i de üretmeyi sağlayan, veya her commit'te html'i de
onun yanında commit etmeyi sağlayan bir seçeneği var mı, yoksa elisp mi
kasmak gerekecek?

> Bir harf hatasi:
>
> "... yapay zeka arastirmlarindan ... " kisminda "arastirmalarindan"
> olmali.

Harf hatalarına fazla takılmazsan sevinirim, çünkü oldukça
antiergonomik bir konumda yazıyorum, haliyle de çok fazla harf hatası
yapıyorum. Mümükün olduğunca okuyup düzeltmeye çalışıyorum fakat her
zaman kontrol etmem mümkün olmayabiliyor. Bu nedenle belge son haline
gelene kadar bu konuya fazla takılmazsan iyi olacağını düşünüyorum.

> [...]
> gelmedi aklima. Aklima gelenler asagidakiler idi:
>
> CL-USER> (eq '(1 2 3) (list 1 2 3))
> NIL
> CL-USER> (eql '(1 2 3) (list 1 2 3))
> NIL
> CL-USER> (equal '(1 2 3) (list 1 2 3))
> CL-USER> (equalp '(1 2 3) (list 1 2 3))
> CL-USER> (listp '(1 2 3))
> CL-USER> (listp (list 1 2 3))
>
> Tabii bu UCW belgesi ile alakasi yok merak ettim
> fark nasil gösterilir diye. "quote" special operator
> ile "list" fonksiyonu kullanilarak olusturulan liste
> arasinda ne fark var? Tek ve basit bir hareketle nasil gösterilir?

İşin hileli kısmı burada. İki formun sonucu arasında kolayca görülebilir
bir fark yok. Ancak nasıl çalıştıkları konusunda ciddi bir fark var.
Önce örnek olarak '(1 2 (+ 2 1)) ve (list 1 2 (+ 2 1)) vermeyi düşündüm
ancak insanların bunu repl'e yazıp "haa sonuçları farklı oluyormuş
demek" diyip devam etmesindense "ee iki sonuçta aynı fark ne o zaman"
gibi düşünmesini istedim doğrusu.

> Elestiri:
>
> (defclass sinif-adi (ust-sinif1, ust-sinif2)
>   ((yuva1 :accessor yuva1 :initarg :yuva1 :initform nil)
>    (yuva2 :accessor yuva2 :initarg :yuva2 :initform
>         (error ``Yuva2'ye deger atanmamis''))))
>
> seklindeki kod düzgün hizalanmamis (en azindan bendeki xdvi ortaminda
> su anda öyle görünüyor). (error ...) seklindeki form olmasi gerekenden
> cok daha fazla sol tarafa yanasik, ((yuva1 ...) ile ayni hizada.

Evet, html halinde de öyle. Halbuki slime'ın dediğine göre :accessor'un
altında olması gerek. Sanıyorum doğrudan verbatim yerine kendi
tanımladığım bir makro kullanmamdan kaynaklanıyor. Sebebini
araştıracağım. Olmazsa listings paketine dönerim. Yanılmıyorsam o bu işi
doğru yapıyordu.

> "ilklendirilirken" icin dipnot düsülmüs ve 4 numarali dipnotta
> "instantiation" denmis. Hani bu "initialization" idi? Hangisi hangisi?

İlklendirmeyi önce instantiation için kullankıştım ancak onu tam
karşılamıyor. Daha çok Initialization kelimesini karşılıyor, ancak
instantiation için uygun bir karşılık bulana kadar öyle kalmak
durumunda.

> Halen metod kombinasyonu oradaki yerini koruyor. Ben hala kafa
> karistirici olabilecegini düsünüyorum ve elzem degilse simdilik
> bahsedilmemesi gerektigini.

Evet, henüz sadece başlıktan çıkarttım metod kombinasyonunu, birazdan
belgenin kalanından da temizleyeceğim.

> [...]
> "instance" denmis ama kod icinde (nesne yuva1) filan gibi seyler
> var. Yani olusturdugumuz seyin bir "nesne" (object) oldugu bilincaltimiza
> islemis durumda ;-) Ya tamamen "örnek" deyip duracagiz ve bu durumda
> yaygin OOP terminolojine alisik olanlar zorluk cekecek ya da "make-instance"
> siniftan örnek yaratmak demektir ve örnek dedigimiz sey de cogunuzun
> nesne yani "object" olarak bildigi seydir... diyecegiz insanlara
> kafalar biraz berraklassin. Eger "örnek" lafinda israrci isek o zaman
> tutarli olalim ve (ornek yuva1) gibi bir seyler diyelim.

Aslında bu biraz benim de kafamın karışık olduğu bir konu. Sonuçta örnek
(instance) ile nesne (object) arasındaki farkı tam olarak
algılayamıyorum. Şimdilik nesne geçen yerleri örnek olarak değiştirdim
fakat belki de asıl olarak nesne kullanıp gerektiği yerlerde nesne
örneği yaratmak gibi birşeyler demek daha mantıklı olabilir.

--
Sevgi Saygı GNU/Linux