On Wed, Jan 29, 2003 at 10:54:46AM +0100, Marcin wrote:

> Witam,
>
> Od razu na wstepie dzieki za pomoc
> szczegolnie dla "Grzegorz Kusnierz" :)

heh - bez przesady - w końcu po to jest ta lista :)

> ale to chodzi raczej o stawianie serwera netmeetingu, czyz nie ?
> a moze nie doczytalem ? (zrazilem sie tekstem jak zaczalem czytac bo
> stwierdzilem ze to jest stawianie serwera net meetinga, a teraz zaczyna do
> mnie docierac ze chyba nie zupelnie)
> Moglbys po polskawemu przyblizyc chocby trzema wyrazami do czego on jest ?

Ja sobie po prostu taką nazwę przypomniałem gdzieś kiedyś zasłyszaną, wpisałem
w google'u i trafiło. W sumie wiem tyle o tym, że raczej się kompetentny nie
czuje
zwłaszcza, że nigdy nie używałem (u mnie się nikt na niedziałanie NM nie
skarży:)

Ale...

Poza tym, że gnugk spełnia rolę 'serwera', to od wersji 2.0 może robić za proxy,
czego się zresztą przed chwilą z FAQa dowiedziałem :)

    1.2. Can I use the GNU Gatekeeper for NAT/masquerading H323 calls through a
firewall ?
         Use the proxy function that has been introduced in version 2.0.

Jakoś się bardzo dalej nie wczytywałem, bo mam parę własnych zajęć, ale polecam:

http://www.gnugk.org/h323manual.html
/Section [Proxy]

Obawiam się, że transparentnie się tego zrobić nie da (chociaż może) i enduserzy
będą musieli sobie gdzieś coś wklepać - jak będę miał chwilę, to się
zainteresujÄ™.

> ale to w przypadku gdy sa konta shellowe na serwerze... o ile dobrze
> mysle...
> Czy ma to jakis sens jezeli ludzie nie maja shella ?
> No ew. bledy buffer overflow, hmmm....

Kwestia posiadania/nieposiadania shella nie jest tu rozstrzygająca, bo przecież
istnieje masa zdalnych buffer overflow'ów. Ja sam tego nie użwyam ze względu
na to, że na zewn. otwieram wyłącznie ssh i http, ale jeśli to byłby serwer
'podwyższonego ryzyka', to w kwestii uniemożliwienia modyfikacji kodu
działającego jądra usunięcie modułów, włączenie CONFIG_GRKERNSEC_KMEM oraz
CONFIG_GRKERNSEC_IO, a także mądre zastosowanie grsec'owych ACLi wydaje
się być rozwiązaniem niezłym.

> dzieki :)

hm..? a o co chodzi?:)
no brzmi groźnie, ale brejkuje tylko parę rzeczy, z których na routerze się
i tak najczęściej nie korzysta.

> A tak wogole to jest jakas konfiguracja tego ?
> Zapakuje to do kernela i to wszystko ?
> W tej wersji do kernela 2.2 bylo cos ale na ipfwadm (chyba).
> A jak jest z 2.4 ?

Oj za dużo zaimków :)
'tego' czyli czego?
'to' czyli co?

k.

|                                                       /)/)
|   Grzegorz Kusnierz  |  GG: 1756511             |    ( xx\
|  [EMAIL PROTECTED]  |  http://www.bezkitu.com  |   /#/  U
|   [EMAIL PROTECTED]  |  * radio * bez * kitu *  |  /#/

Odpowiedź listem elektroniczym