Dziękuję za pierwsze reakcje na mój list.

Najpierw kilka uściśleń.

On 31 Jan 2004 10:09:06 +0100
[EMAIL PROTECTED] (Janusz S. Bień) writes:

> Jakiś czas temu, kiedy miałem problemy z dźwiękiem, p. Sochacki na tej
> liście poradził mi zmienić kernel na nowszy i wymiana na 2.4.20
> rzeczywiście pomogła.
>
> Obecnie po awarii komputer wrócił z serwisu z wymienioną płytą
> główną. Jest to nadal ECS K7S5A, ale zamiast SiS 7012 mam teraz CMI65.

SiS 7012 mam nadal, zmieniło się coś innego.

Oto fragment aktualnych komunikatów:

Jan 31 10:51:47 galicja kernel: i810: SiS 7012 found at IO 0xd800 and 0xdc00,
MEM 0x0000 and 0x0000, IRQ 11
[...]
Jan 31 10:51:47 galicja kernel: ac97_codec: AC97  codec, id: CMI65 (CMedia)

A to fragment komunikatów przed wymianą płyty:

Nov 23 06:42:36 galicja kernel: i810: SiS 7012 found at IO 0xd800 and 0xdc00,
MEM 0x0000 and 0x0000, IRQ 11
[...]
Nov 23 06:42:36 galicja kernel: ac97_codec: AC97 Audio codec, id: ALC38(Unknown)

> Z nowym płytą pod Woodym straciłem dzwięk w xmms, ale nadal był w
> xawtv. Ciekawe, że pod Knoppixem (2003-11-19-EN) jest na odwrót -
> zarówno z OSS i Alsa: mam dźwięk w xmss i xine, nie mam dźwięku w
> xawtv (to nie jest głucha cisza tylko ,,biały szum'').
>
> Postanowiłem zastosować ,,ucieczkę do przodu'' i w Woodym wymieniłem
> kernel na 2.4.27.

Miałem na myśli pakiet 2.4.24-1-k7

> Rezultat okazał się najgorzy z możliwych: nie mam
> dźwięku w xmms, xine i xawtv (ale saytime działa).
>
> Będę wdzięczny za sugestie.

On Sat, 31 Jan 2004 11:50:39 +0100
Wawrzyniec Niewodniczański <[EMAIL PROTECTED]> writes:

[...]

> Mam nadzieje, że nie instalował Pan jądra 2.4.27 ... bo takiego jeszcze nie
> ma!

Dziękuję za zwrócenie uwagi na pomyłkę.

> Jak rozumiem moduły są w jądrze. Tak myślę, że można sprawdzić wtyczki
> wyjściowe programów. Gdzie jakie są poustawiane. Może coś się zmieniło przy
> konfiguracji jądra?

Wszystkie programy są z pakietów, ja się w nich nie grzebałem.

> Co do nowego jądra to można spróbować 2.6.1, ja mam i nie narzekam.

Spróbuję to w pierwszej kolejności.

On Sat, 31 Jan 2004 10:37:20 +0100
Qbooch <[EMAIL PROTECTED]> writes:

> Proponuje instalacje 2.6.0 lub 2.6.1 - kompilujesz sama Alse - OSS
> nawet nie dotykac w Alsie wkompilowujesz w jadro emulacje OSS (
> /dev/dsp i /dev/mixer)
> no i oczywiscie karte dzwiekowa jaka posiadasz. Po calym procederze
> dorzucasz pakiecik modutils niezbedne do ladowania modulow w jadrach
> serii 2.6.x
> oraz pakiet alsa-utils do obslugi Alsy. U mnie dziala :) a dzwiekowke
> mam SiS 7012 :)

Najpierw spróbuje zaintsalować 2.6.0 z pakietu.

Pozdrawiam

Janusz S. Bień

Odpowiedź listem elektroniczym