On Tue, Aug 10, 2010, guy wrote:
> של העמותה).  אם מדובר על נפח אחסון למען
> מראות של הפצות, או פעולות דומות - אני מאד
> בעד, אבל בלוגים (מעבר לבלוג רשמי של
> העמותה) ואתרים אישיים - לדעתי זה לא חופף
> את מטרות העמותה.

אני לא לחלוטין מסכים. בהרבה ארגונים, מנסה הארגון לתת "צ'ופרים" לחברים כדי
לעודד אנשים שלא החליטו אם להיות חברים או לא להירשם - ובמיוחד - להמשיך להיות
חברים. כך לדוגמה, מי שמסתמך על כתובת דואר אלקטרוני @hamakor.org.il או על שרת
של המקור וכד', ויודע שאם יפסיק לשלם את דמי החבר יפסיק לקבל את הצ'ופר הזה,
לא "ישכח" להמשיך לשלם את דמי החבר (מה ש, אגב, קרה לי...).
אני מכיר, למשל, ארגון התנדבותי שמתרים כסף לקראת ראש השנה, וב"תמורה" שולח לך
לוח שנה. בשנה הבאה, האדם ישים לב שנגמר לו לוח השנה וירצה עוד אחד, ו(הם מקווים)
ייזכר לתרום שוב.

ועוד יותר טוב, אם ה"צ'ופר" קשור למטרות העמותה (ובמקרה זה אפשר לומר ששרת אכן
כן יכול לעזור לפיתוח תכנה חופשית - ואני יכול להסביר מדוע) ואם לא גוזל משאבים
רבים (על זה אפשר להתווכח, במקרה זה).

כבר היום, אוגוסט פנגווין הוא צ'ופר כזה - כל קרואסון שאכלת בכנס ירד לא הלך
לפיתוח תכנה חופשית. אז מה? אגב, אם אתה רואה את מטרת העמותה לא *לפתח* תכנה
חופשית (כי הרי בתקציבים שיש לה, אי אפשר לממש שום פיתוח תכנה) אלא לתמוך בקהילה
ולעודד אותה להיפגש, ליזום, ולהיות גאה בעצמה, אז כל פעילות שהקהילה אוהבת עומדת
במטרות, לדעתי.

--
Nadav Har'El                        |         Tuesday, Aug 10 2010, 30 Av 5770