אני מסכים גם עם גיא דפני ואנסח מחדש את הנימוק שהוא רמז לו.

המחירים של ספקי אינטרנט ושטחי אחסון, מה שחברי וידידי "המקור" מקווים
לחסוך על ידי ההצעה להענקת חשבון על EC2 מטעם "המקור" - קיימים בגלל סיבה.

הסיבה היא, שזה עולה כסף להשגיח על המערכות (אמיתיות או וירטואליות) מפני
התקפות מהחוץ וגם התקפות מבפנים (שימוש לרעה).  זו משימה שדורשת שיהיה
מישהו שיבצע אותה מיד כשמתעורר הצורך.  זו גם משימה שלא מספיק לבצע אותה
פעם בחודש או פעם בשנה.  מכיוון שגם שאי אפשר לחכות עד שמישהו יואיל בטובו
להתפנות ולהתנדב, אז זו משימה שאינה מתאימה למתנדבים.

כלומר ש"המקור" יצטרכו לשלם משכורת למנהל תשתיות.

וברגע שצריך לשלם למישהו משכורת, העלות בפועל של החשבונות קופצות לשמיים כי
אין לנו האפשרויות לסינרגיה וחסכונות שיש לספקים מסחריים.  אם המחירים של
הספקים המסחריים היו בשמיים ופעילות כזו היתה יכולה להיות מרכז הכנסה
ל"המקור" במחירים הגיוניים, מילא.  אבל זה לא המצב.

לצערי אני רואה שרוב האנשים, שכתבו לרשימת תפוצה זו, אינם מבינים בכסף
ובעלויות.  מנסים לחסוך כמה פרוטות ובסוף יוצא שזה עולה עוד יותר ביוקר.

גם מעבר להיבט של חסכון כספי, אנו זקוקים לעמותה שמתרכזת בפעילויות שגורמים
אחרים אינם עושים (ולא משנה מה העלויות שלהן) דהיינו ארגון כנסים כמו
אוגוסט פינגווין, פעילות בממשלה ובכנסת לטובת התוכנה החופשית וכו', ואפילו
אתרי מראה.  אם "המקור" יסטו מהדרך וייכנסו לפעילויות שהן כפילויות של מה
שעושים הגורמים המסחריים, בסוף נצטרך להקים עמותה אחרת שתתרכז בפעילויות
אלה בעוד "המקור" טובעת בביצה של אחסון אתרים והענקת חשבונות לחבריה.

--- עומר