לדעתי קוד פתוח ותכנה חופשית מדברים על משהו שלא קשור לכלכלה בסופו של דבר, אלא
לענין יסודי יותר ולכן גם קפיטליסטים וגם קומוניסטים משתפים פעולה בו.
חופש המידע- לכל אדם יש זכות לדעת וללמוד מה שהוא רוצה, זה כולל את האפשרות
לדעת איך תכנה X פועלת.
יש לא מעט ענקיות בעולם המחשבים שמבינות את זה ו/או גם נוטות לאמץ את הכיוון
בגלל יתרונות כלכליים בתחרות עסקית.
כשיש לך את חופש המידע הוא יכול להתקיים גם בתכנה, לא רק במידע רגיל, ובסופו של
דבר מה ההבדל? גם כדי להבין איזו תרופה מתאימה לאדם שחולה במחלה X אתה צריך
להבין קצת ברפואה, ביולוגיה, רוקחות וכדומה כדי שתוכל להבין את זה, כמו שהיום
אתה יכול לקבל מידע רב על תרופות ואיך זה עובד וכדומה הרעיון של קוד פתוח ותכנה
חופשית מנסים להחיל את זה על קוד מחשב.
חופש- כמו חופש המידע...