2012/2/12 Tomer Cohen <tom...@gmail.com>

בואו נצא מנקודת ההנחה שאנחנו רוצים להציב אלטרנטיבה ל־Waze ולמשוך אליה כמה
שיותר משתמשים. מן הסתם כנראה נעדיף להסתמך על פתרונות חופשיים שזמינים ברשת
ולא לכתוב מחדש את התוכנה, ולכן התכנית שלנו היא להתממשק לכל תוכנה שמשתמשת
בנתונים של OSM, אבל בעוד שלפחות בשלב הראשון מרבית הגולשים יהיו על Waze, מה
אנחנו יכולים להציע שיתן למשתמשים סיבה לעזוב את Waze לטובת OSM חוץ ממחיר
החופש שאת זה קשה לישראלי הממוצע למדוד?

כמות הדלק שה־Waze הזה בזבז לי היא לא נורמלית.
בשביל לחסוך שלוש דקות פקק הוא לקח אותי מכביש מלא רמזורים ובזבז לי 20 דקות.
ויש עוד המון מקרים כאלה.

לי, למשל, מאד מפריע ש־Waze מחייב חיבור פעיל לרשת בשביל להציע מסלולי ניווט,
כאשר אפילו igo על מכשיר חלש פי כמה ממכשיר סלולר ממוצע כיום עשתה את זה ללא
שום קושי, ואני בטוח שהיכולת הזו קיימת ב־OSM. על נתיבים עמוסים אני מוכן
לוותר, למרות שהיכולת להשתמש במערכת שלומדת את תבניות העומסים יכולה להיות מאד
מעניינת (ושוב, במיוחד אם היא לא תחייב אותנו לחיבור פעיל לרשת). על הצ'אט של
וויז אני אפילו אשמח לוותר, וגם על היכולת לצפות באנשים שנוסעים לצידי אסכים
לוותר כי זה מהווה קצת חדירה לפרטיותנו.

ישראלים אוהבים להיות עם האף בישבן של האחר כך שזה לא טיעון משכנע ☺

בגדול אם האלגוריתמים יהיו פתוחים לקהל אז לפחות תדע שאתה מספיק מטומטם בשביל
להאמין לאלגוריתם כל כך לא מתוחכם אבל אם הוא נסתר ממך אז אתה מבזבז ים זמן על
שטויות ואתה אפילו לא בטוח שזה האלגוריתם היעיל ביותר, דבר אחד בטוח: אין לך
את הכלים לשנות אותו או להשפיע עליו!

לגבי פגיעה ב־GPL, אני מניח שיש לזה קייס, ובאותה צורה עד כמה שאני זוכר גם
המפות המקוריות של freemap התבססו על OpenStreetMap, ולכן יכול להיות שהרשיון
על המפות נשאר חופשי ולכן מותר לנו בצורה חוקית לייבא אותן חזרה אל OSM. אני
לא יודע אם אפשר כיום להוריד את המפות מהאתר באמצעות דפדפן, אבל אני יודע
שאפשר להוריד אותן דרך היישום עצמו.

אני שלפתי את ה־GPXים שייצרתי כשעוד היה אפשר, היום ביטלו את האפשרות, מי שמשך
שיבושם לו ושיעלה ל־OSM, מי שלא... שיבוש לו! ☺

גם אם הרישיון על המפות נשאר חופשי, מאיפה אתה אמור להוציא אותן?
לעשות Reverse Eng.‎ על המפה החיה באתר שלהם? (אם אפשרי וחוקי זה נשמע כמו
רעיון לא רע)

בברכה,
ירון שהרבני.