On Sunday 12 February 2012 17:12:27 Tomer Cohen wrote:
> בואו נצא מנקודת ההנחה שאנחנו רוצים להציב אלטרנטיבה ל־Waze ולמשוך אליה כמה
> שיותר משתמשים[...]

> לי, למשל, מאד מפריע ש־Waze מחייב חיבור פעיל לרשת בשביל להציע מסלולי ניווט,
> כאשר אפילו igo על מכשיר חלש פי כמה ממכשיר סלולר ממוצע כיום עשתה את זה ללא
> שום קושי, ואני בטוח שהיכולת הזו קיימת ב־OSM. על נתיבים עמוסים אני מוכן
> לוותר, למרות שהיכולת להשתמש במערכת שלומדת את תבניות העומסים יכולה להיות מאד
> מעניינת (ושוב, במיוחד אם היא לא תחייב אותנו לחיבור פעיל לרשת). על הצ'אט של
> וויז אני אפילו אשמח לוותר, וגם על היכולת לצפות באנשים שנוסעים לצידי אסכים
> [...]

בקיצור, אתה מוותר על כל האלמנטים החברתיים של waze. רובם באמת לא מעניינים, אבל
לוותר על מידע עומסים עדכני תמורת עבודה offline זו, לעניות דעתי, עסקה שרוב
המשתמשים ידחו.

> לגבי פגיעה ב־GPL, אני מניח שיש לזה קייס, ובאותה צורה עד כמה שאני זוכר גם
> המפות המקוריות של freemap התבססו על OpenStreetMap, ולכן יכול להיות שהרשיון
> על המפות נשאר חופשי ולכן מותר לנו בצורה חוקית לייבא אותן חזרה אל OSM. אני
> לא יודע אם אפשר כיום להוריד את המפות מהאתר באמצעות דפדפן, אבל אני יודע
> שאפשר להוריד אותן דרך היישום עצמו.

הממ, צריך להיזהר: אם הם לא מפיצים את המפות ברשיון חופשי – גם אם הם מפירים את
הרשיון המקורי – יכול מאוד להיות שאסור לך להפיץ אותן; זאת, אם הם ערכו שינויים
כלשהם, כך שהמפות שהם מפיצים הן יצירה נגזרת של המפות החופשיות. במקרה כזה
ההתנגשות בין הרשיון המקורי לרשיון שלהם תגרום לכך שאף אחד לא יוכל להפיץ את
המפות באופן חוקי – כמו מה שקרה עם KDE בזמנו.

שי.