Na produkci vždy PostgreSQL (zálohování obvykle řeší někdo jiný). Na lokále
pro vývoj taky PostgreSQL (puštěná v Dockeru), protože tak mám větší
jistotu, že vše pojede i v produkci (SQLite není 100% kompatibilní s
PostgreSQL). A je snazší si loadnout dump/zálohu produkční databáze na
lokál, když je to stejný typ databáze.

V zásadě potřebuju na lokále jen dva manage.py commandy - makemigrations a
migrate. Na produkci jen migrate, který se spustí při startu aplikačního
kontejneru před spuštěním webserveru.

Přes SQL a dbshell téměř nikdy na DB nekoukám. Všechno přes Django shell
(protože přetížené save metody, signály, a podobné vedlejší efekty),
respektive shell_plus z Django-extensions.

Honza

https://groups.google.com/d/msgid/django-cs/CAMmgUkOSMrb_DZP%2BRELGWMDmj-WnaQAbJ3uPGs%2Bx1r1OCek3qQ%40mail.gmail.com.