To: <freebsd@lists.enderunix.org>
Sent: Friday, June 09, 2006 12:34 PM
Subject: [FreeBSD] Re: cron hakkinda

dosyaya calıstırma ıznını verdınızmı? bırde once crondan calıstırmadan once komut satırından bır deneyebılırmısınız once betıgın calıstıgından emın olun daha sonra cron ısı gırıp calıstıgından emın olmayı deneyın
ıyı calısmalar
slm arkadaşlar FreeBSD 6.0 release kullanıyorum. yapmak istediğim /oldbackup/ dizini icindeki files belli surelerde silmek bunun icin scheduled tasks olarak freeBSD'nin cron programını kullanıyorum. yapdığım islemler #mkdir /gorevler
#cd /gorevler
#vi oldbackupsil.sh ve dosyanın içine aşağıdaki 2 satiri yazdım
#!/bin/csh
rm -r /oldbackup/* yeni bir crontab dosyasi oluşturdum #vi isler icerisinde aşağıdaki 2 satiri ekledim #Her 3 dak. bir /oldbackup/ dizinindeki files siliniyor */3 * * * * root /gorevler/oldbackupsil.sh daha sonra crontab file yuklemek için aşağıdaki ifadeyi yazdım.
#crontab -u root isler testing #/etc/rc.d/cron start
cron already running? (pid=466) cron programının çalıştığını aşağıdaki ifade ilede anlayabiliriz pid 466 #ps -aux | grep cron root 466 0.0 0.1 1312 1032 ?? ls 1:57 PM 0:00.01 /usr/sbin/cron #crontab -l
#Her 3 dak. bir /oldbackup/ dizinindeki files siliniyor.
*/3 * * * * root /gorevler/oldbackupsil.sh birde #vi /var/cron/tabs/root dosyanın ilk satırı #/gorevler/isler installed on Fri Jun 9 14:50:37 2006) ama dosyalar /oldbackup dizininin içinden silinmiyor. nerede hata yapıyorum shell script mi yoksa başka bir şey mi yardımlarınız için şimdiden teşşekkurler.
Herkese FreeBSD gunler dilerim.

Gökhan ALKAN

Ağ ve Güvenlik İpuçları
http://www.acikakademi.com/catalog/nethacks/