mesela bır betık yazdınız adı ender.sh gereklı ızınlerı verıp chmod 755 ender.sh ardından komut satırından calıstırın . ornegın betık /usr/bin altında olsun # /usr/bin/ender.sh deyıp calıstırın once betıgın calıstırılma ıznı oldugundan ve betıgın calıstıgından emın olun daha sonrada cron ısı gırın.bırde lıstede daha oncede cron ıle ılgılı bır thread donmustu belkı buda ısınıze yarar ıyı calısmalar http://www.mail-archive.com/freebsd@lists.enderunix.org/msg08509.html
merhaba belki sorun şu olabilir: biraz fazla yolu ve yapacagımız işi uzatmak. mesela ben crontab'ı kullanarak düzenli olarak Squid'in cache bolumunu temizlemek için kullanıyorum. crontab'a da 1 satır ekledim (manual olarak) 01 09 05 * * * root /command/cacheclear (her ayın 5'inde saat 09:01'de çalışıyor.) buna benzer bir satır ekleyebilirsin, istersen crontab -e ile istersen de sevdiğin editör ile açıp ekleyebilirsin. mesela kendinize bir crontabkomut klasoru yapın, yapacagınız isleri orda toplayın, daha sonra crontab'a sırayla ekleyebilirsiniz,
*/5 * * * * root /crontabkomutlar/1
*/5 * * * * root /crontabkomutlar/2
*/5 * * * * root /crontabkomutlar/3 dosyanın haklarını da kontrol amaçlı olarak
chmod -R 755 /crontabkomutlar
chmod -R 755 /crontabkomutlar/* NOT: script'leriniz de "csh" yerine "sh" kabugunu kullanmak avantaj sağlayabilir. illaki csh'da çalıştırmam gerek diyorsanız csh -cf `calıstırılacak komut(lar) &` bu parametrelere baglı kalarak komut çalıştırıyorken " ` " komut yorumcusunu unutmayin lütfen! Herkese hayırlı ve BSD'li günler dilerim.
slm arkadaşlar FreeBSD 6.0 release kullanıyorum. yapmak istediğim /oldbackup/ dizini icindeki files belli surelerde silmek bunun icin scheduled tasks olarak freeBSD'nin cron programını kullanıyorum. yapdığım islemler #mkdir /gorevler
#cd /gorevler
#vi oldbackupsil.sh ve dosyanın içine aşağıdaki 2 satiri yazdım
#!/bin/csh
rm -r /oldbackup/* yeni bir crontab dosyasi oluşturdum #vi isler icerisinde aşağıdaki 2 satiri ekledim #Her 3 dak. bir /oldbackup/ dizinindeki files siliniyor */3 * * * * root /gorevler/oldbackupsil.sh daha sonra crontab file yuklemek için aşağıdaki ifadeyi yazdım.
#crontab -u root isler testing #/etc/rc.d/cron start
cron already running? (pid=466) cron programının çalıştığını aşağıdaki ifade ilede anlayabiliriz pid 466 #ps -aux | grep cron root 466 0.0 0.1 1312 1032 ?? ls 1:57 PM 0:00.01 /usr/sbin/cron #crontab -l
#Her 3 dak. bir /oldbackup/ dizinindeki files siliniyor.
*/3 * * * * root /gorevler/oldbackupsil.sh birde #vi /var/cron/tabs/root dosyanın ilk satırı
#/gorevler/isler installed on Fri Jun 9 14:50:37 2006) ama
dosyalar /oldbackup dizininin içinden silinmiyor. nerede hata yapıyorum shell script mi yoksa başka bir şey mi yardımlarınız için şimdiden teşşekkurler.
Herkese FreeBSD gunler dilerim.

Is your PC infected? Get a FREE online computer virus scan from McAfee® Security. http://clinic.mcafee.com/clinic/ibuy/campaign.asp?cid=3963

Gökhan ALKAN

Ağ ve Güvenlik İpuçları