merhaba belki sorun þu olabilir: biraz fazla yolu ve yapacagýmýz iþi uzatmak.

mesela ben crontab'ý kullanarak düzenli olarak Squid'in cache bolumunu temizlemek için kullanýyorum.
crontab'a da 1 satýr ekledim (manual olarak)

01 09 05 * * * root /command/cacheclear (her ayýn 5'inde saat 09:01'de çalýþýyor.)

buna benzer bir satýr ekleyebilirsin, istersen crontab -e ile istersen de sevdiðin editör ile açýp ekleyebilirsin.

mesela kendinize bir crontabkomut klasoru yapýn, yapacagýnýz isleri orda toplayýn, daha sonra
crontab'a sýrayla ekleyebilirsiniz,

*/5 * * * * root /crontabkomutlar/1
*/5 * * * * root /crontabkomutlar/2
*/5 * * * * root /crontabkomutlar/3

dosyanýn haklarýný da kontrol amaçlý olarak

chmod -R 755 /crontabkomutlar
chmod -R 755 /crontabkomutlar/*

NOT: script'leriniz de "csh" yerine "sh" kabugunu kullanmak avantaj saðlayabilir. illaki csh'da çalýþtýrmam gerek diyorsanýz csh -cf `calýstýrýlacak komut(lar) &` bu parametrelere baglý kalarak komut çalýþtýrýyorken " ` " komut yorumcusunu unutmayin lütfen!

Herkese hayýrlý ve BSD'li günler dilerim.

slm arkadaþlar FreeBSD 6.0 release kullanýyorum. yapmak istediðim /oldbackup/ dizini icindeki files belli surelerde silmek bunun icin scheduled tasks olarak freeBSD'nin cron programýný kullanýyorum. yapdýðým islemler #mkdir /gorevler
#cd /gorevler
#vi oldbackupsil.sh ve dosyanýn içine aþaðýdaki 2 satiri yazdým
#!/bin/csh
rm -r /oldbackup/* yeni bir crontab dosyasi oluþturdum #vi isler icerisinde aþaðýdaki 2 satiri ekledim #Her 3 dak. bir /oldbackup/ dizinindeki files siliniyor */3 * * * * root /gorevler/oldbackupsil.sh daha sonra crontab file yuklemek için aþaðýdaki ifadeyi yazdým.
#crontab -u root isler testing #/etc/rc.d/cron start
cron already running? (pid=466) cron programýnýn çalýþtýðýný aþaðýdaki ifade ilede anlayabiliriz pid 466 #ps -aux | grep cron root 466 0.0 0.1 1312 1032 ?? ls 1:57 PM 0:00.01 /usr/sbin/cron #crontab -l
#Her 3 dak. bir /oldbackup/ dizinindeki files siliniyor.
*/3 * * * * root /gorevler/oldbackupsil.sh birde #vi /var/cron/tabs/root dosyanýn ilk satýrý
#/gorevler/isler installed on Fri Jun 9 14:50:37 2006) ama
dosyalar /oldbackup dizininin içinden silinmiyor. nerede hata yapýyorum shell script mi yoksa baþka bir þey mi yardýmlarýnýz için þimdiden teþþekkurler.
Herkese FreeBSD gunler dilerim.

Is your PC infected? Get a FREE online computer virus scan from McAfee® Security. http://clinic.mcafee.com/clinic/ibuy/campaign.asp?cid=3963