Hocam anladim ben FreeBSD yi update etmek sandiğimiz kadar basit birşey
değil basit gibi gözüksede , sonuc olarak ben şimdi değil tabiki ilerisi
için böyle bir schedule felam tanımlamayı düşünmüştüm yani belli araliklarda
sistemi auto güncelle gibi kısacasi patch le gibi ama görüyorum ki  bu pek
mümkün birşey değil freeBSD nin port yapısı çok hiyeraşik ya ister istemez
manuel bir takim işlemler yapmak gerekiyor, ama kafaya koydum bu freeBSD ile
ilgili herşeyi araştiriyorum aşik mi ne oldum sisteme böyle yapılabilecek
herşeyin bir notunu çıkardım, gelecek ay kitabınızı almayi düşünüyorum, o
kitab da benim için çok yararlı olacağının kanatindeyim , ben gentoo ile
haşir neşi olmuştum onun yapısıda karışık dı ama 2 3 yil kullandiktan sonra
alişmiştim mesela kernel güncelleştirmesi için genkernel kullanımı
yapılandirmasi kernekl gocunce live cd ile açip sistemi mount edip direk
eski kernel ile tekrar aşmak aşina olmuştum sisteme aynı aşinaliği bu
freeBSD de yapmak istiyorum ama yavaş yavaş galiba .. hemen olacak birşey
değil bu mesela şu an kernel gocse elimde yedek bir kernel yok nasil boot
edicem ne edicem vs.. bilmiyorum ama araştırıyorum google baya yardım edio
ve sizin yazdiğiniz dokumanlar baya bir yardımcı oluyor bu konuda çok
teşekkür ediyorum size ve ekibinize neden freeBSD konusuna gelirsek güvenli
performansli ve artik sistem programlamaya girmek istiyorum ve yürümesini
bilmeden uçmaya çalişanlardan biri değilim, kendimi ve gideceğim yolu iyi
biliyorum şu anda sistemi tanımaya ve anlamaya çalişiyorum onun için bazı
sorularım size çok basit gelebilir bundan dolayi özür dilerim .. freeBSD
cidden çok sağlam bir sistem neden diyecek olursanız mesela kernel panic
leme olayı ile karşılaşmadim , linux da ise böyle bir durum söz konusu değil
.. ama linux suzda olmuyor yillarin verdiği bir alişkanlik neyse konumuzu
saptırmayalim benim merak ettiğim olay şu şimdi freeBSd yi böyle
güncelleştirme felam yaparken bunun gocme riski felam da var ... windows
gibi değil kur hemen bitsin yapılandirmasi felam uzun sürüyor benim böyle
bir image alma gibi mesela acronis gibi bir program varmı diskin direk image
ini alcak sistem göctüğü zaman otamatik olarak aynı sistemi geri yükliycek
.. ben acronis le yapmaya çaliştim bunu ama olmadi çalişmadi sistem mesela
windows da geri yükleme yapinca direk eski hali ile sisteme kavuşuyorsun ama
unix de swap alanı / root directory ve diğer partition lar var ha birde
/boot bir arabirimi ee hal böyle olunca bunu direk geri yükleme yap 0 dan
çalişsin gibi heralde bir durum söz konusu değil .. bu konuda tecrübesi olan
arkadaşlar paylaşırsa sevinirim ya sistem göcünce ne yapiyorsunuz... yoksa
felsefe şumu "BSD göçmez...!!!" bunada katılırım ama dielim HDD yandi bişi
oldu bozuldu ee yedek aliyorsunuz dur ama zaman olayı için böyle diskin
image ini bire bir alan ve yeni diski taktiğimiz zaman o tek dosyalik image
i yükleyip direk mevcut sisteminize kavuşabileceğiniz bir yapı varmı,  zaman
ayırdığınız için teşekkürler ve iyi çalişmalar diliyorum......

Cevap