Dobré ráno,

Jáchym je pomalý, moc pomalý, pozdě. Jasně že jsem si to znovu nastudoval a
opět se ujistil, že mi ten rozdíl není důležitý. Taky bych byl pomalý být
doma a ne v Moskvě. Všichni moji kamarádi tady sedí v kasárnách a čekají,
"jestli se naši ubrání malorusúm, nebo jim budeme muset zachránit život.
vždyť víš, jsou tam pogromy, za války ubili několik milionů lidí". Moc
nekomentuju, jsou to stejné bludy jako jsem poslouchal na jaře 1999 ve
Svatém Antonínovi od američanů, když museli bránit alboše. V Rjazani mne
pustili jenom do síně slávy, a to ještě jenom proto že jsem jejich
absolvent, prý mají pohotovost. Takže už se tu celkem nudím.

Ten Stallman na američana celkem pěkně mluví anglicky, dobře se to
poslouchá. Poslechl jsem skoro všechno co jsem od něho našel. Je rozhodně
chytrý, má to v hlavě srovnané a s většinou faktů souhlasím a jsou prima.
Jen s extrémní částí závěrů a vírou se nemůžu ztotožnit. Já jsem ale
ztracená generace, malý náznak ideologie a víry a zaseknu se. Jak uvidím
politruka v jakékoli podobě, je to se mnou těžké. I jméno mi zapadlo, je to
ten opravdický guru Petra Vaniše ("Vy neznáte Stallmana???"=vy jste ale
idiot). Myšlenka, že můj komfort není důležitější než moje svoboda je
scestná. Navíc, IT pro mne není smysl a naplnění života. Přesto, takoví lidé
jsou potřeba a je dobré jim naslouchat, vyhodnotit a poučit se. Proč
vynalézat kolo znovu, že?

OpenSource pro mne není "good enough". Ve většině případů je to jediné již
hotové řešení, případně bývá často nejlepší a to z mnoha důvodů. Z
programátorkého hlediska má pro mne ohromné kouzlo mít k dispozici zdrojový
kód (OpenSource), zejména z hlediska odstraňování chyb, nepotřebnosti
dokumentace, doplňování funkcionality. Definice [3] je pro mne naprosto
dostačující, jen bych doplnil, že se striktně vyhýbám všemu, co nepodporuje
Crowd Sourcing. Jednak to zavání nějakým podfukem, jednak je to nesystémové.
Rozdíl mezi [3] a [4] je pro mne v tuto chvíli stále nepodstatný.

To že to je debata na Russia Today mne v první chvíli odradilo, RT je taková
hlásná trouba Putina stejně jako rádio Hlas ruska. Já sleduju MTV, tam Putin
zas tolik nedosáhne. RT je něco jako ČT1, my taky říkáme "ten lže jako když
ČT1 vysílá", tohle oni říkají o RT. Za mne se teda říkalo "jako když rudé
právo tiskne". Takže v první chvíli jsem si řekl, že to bude nějaký pobuda,
kterého nikde nechtějí poslouchat, tak se nacpal aspoň do RT. Já holt tyhle
týpky moc neznám, když jsem potkal Reinholda Messnera, taky jsem mu okamžitě
vynadal, že na něho celá lanovka už deset minut čeká, ať kouká makat. Myslím
že guru Stallman by z principu RT okamžitě demonstrativně vypnul jako
nástroj ďábla, já jsem odolnější a udělal jsem dobře.

Takže tak. Ten stallman se mi líbí, ale já nějakým velkým propagátorem Free
asi nebudu.

Hezké velikonoce

Radek Augustýn

P.S.  Nepoužívá náhodou Jáchym to proklínané Ubuntu co krade vyhledávací
fráze???

[3] http://opensource.org/docs/definition.php

[4] http://www.gnu.org/philosophy/free-sw.en.html