No vaig venir a Manlleu, però després d'uns anys fomentant la xarxa oberta crec tinc la impressió de m'estic tornant "radical" sobre 2 qüestions:

1.-A qui suggereix que som "ilegals", i a més té alguna relació o responsabilitat en les administracions públiques, l'hauriem de contestar que el que és ilegal són les amenaces. No es pot anar dient a la gent que som ilegals condicionant les llibertats com si fòssim batasuneros. 2.-Una xarxa té incidències per igual tant si és tancada com si és oberta. El que necessiten són mecanismes perquè algú se'n faci càrrec, de forma distribuïda o no. Posar com a condició tancar la xarxa i no interconnectar-la per implicar-se en el seu manteniment és una actitud HIPÒCRITA.

Es que aniria bé que això quedi SEMPRE molt clar.

Ramon.

En/na Lluís Dalmau ha escrit:
En Lluís Salada ha enviat això però amb uns adjunts que pesen massa i el
servidor de la llista ha bloquejat el correu, n'enganxo una còpia aquí,
per cert, aprofito per dir que em va agradar ser a Manlleu i conèixer als
guiferos de la zona :) a veure si aviat podem fer les coses ben fetes,
busqueu algun bon lloc per muntar-hi el supernode ;)

---- Correu d'en Lluís Salada ----
Hola Gent,

La famosa trobada va anar molt bé.
Allà hi erem en petit comité, perque de guifi n'eren 5 o 6, de manlleu
d'altres 6 i de l'ajuntament 4 o 5,  dels de manlleu 2 ja estaven a Manlleu
Conecta i sembla que massa rapid no els hi và. (ja s'han venut 66 antenes)
Els de l'ajuntament varen explicar les "avantatjes de seu sistema" i els de
guifi amb en Luis Dalmau com a persona amb més autoritat per explicar-los
com anava el tema, crec que els de l'ajuntament es vàren donar compte de
"l'errada" que han comés amb aquest sistema que han implantat.
Els d'Aeris Navigo al final ja no els hi quedaven paraules per rebatre un
tema que es més que evident amb el servei que pot arribar a donar guifi.

Al final la trobada va durar cap a 2 hores i mitja. Propostes i bona
disposició per part de Guifi, no en vàren pas faltar.

El punt d'inflexió va esser quan els de l'ajuntament van admetre que no
s'han ficat mai dins de guifi, ni tampoc saben com funciona.

En aquests moments la pilota es a l'ajuntament de Manlleu. Hauràn de
respirar d'alguna manera, perque la intenció de comunicar les xarxes sembla
que es imposible (una red es oberta i l'altra es Motorola tancada, apart de
la incompatibilitat dels aparells) i al mateix temps fer xarxes paral·leles
no es factible.

Malgrat tot no podem abaixar la guàrdia si es que volem guifi a Manlleu. Em
sap greu que no hi hagués més gent Guifi-Manlleuenca allà. Era una bona
ocasió per podernos conéixer la vintena de persones que estem a guifi
desde Manlleu.

Confío que al final Manlleu es posarà amb guifi, pero si no fós així alguna
cosa haurèm de fer seriosament.
Deixem passar alguns díes (pero no masses) a veure com respira l'assumpte.

Salut x Guifi

Lluis Salada - node 5630

** em permeto adjuntar un arxiu on s'explica com conectar l'antena de
Motorola a la red de Manlleu. Una de les coses que defensava l'ajuntament de
Manlleu era la facilitat de connexió que volíen per a qualsevol usuari. Ja
veureu que de facil no en te rés, si una persona no sap massa del que và,
necessitarà un instal·lador. (sense comentaris)
Va ser un intercanvi de ... no sé si dir-ho comentaris.

M'explico, hi havia poca gent, de Manlleu crec que no arribaven a 10
persones, també uns companys de guifi.net que van pressionar perquè no
s'havia seguit el model guifi.net de la resta de pobles.

Hi va haver algun comentari sobre la legalitat que vaig haver de tallar de
cop al·legant a la necessitat imprescindible de ser reals i no voler
aixecar dubtes. La legislació és molt clara amb el què es pot i el què no
es pot fer.

També es va fer algun comentari sobre la fiabilitat, disponibilitat, ...
de la seva xarxa i de guifi.net, aquí també vam haver de posar els punts
sobre les i.

Es va explicar que es faria la interconnexió perquè era un compromís que
havien adquirit en reunions anteriors.

Els vaig dir que tenien la pilota a la seva teulada i que els tocava a
ells moure peça.

M'hagués agradat més quedar-me tranquil·lament a casa, tinc altra feina
que anar al darrera dels que no saben ni tant sols el què estem fent,
també els ho vaig haver de dir.

En fi, potser al final caldrà buscar un bon lloc i muntar-hi un supernode
estil guifi.net i a tirar milles.

Lluís

Com a acabat aquest tema de Manlleu, no se si me perdut quelcom, però no
veig res publicat respecta a la famosa trobada.

Apart del tema Manlleu interessa saber com respiren la gent de
aerisnavigo.

Eduard