Configure'm-ho des del kamikaze amb instalacio default. Configurem la
radio, edita amb la comanda 'vi' ('i' per insretar text. dues vegades
ESC i ':wq' per sortir i guardar canvis) el fitxer
/etc/config/wireless

config wifi-device  wl0
       option type     broadcom
       option channel  5

config wifi-iface
       option device   wl0
       option network  lan
       option mode     ap
       option ssid     oficina-public
       option encryption off

Ara configurem la xarxa, edita /etc/config/network, posant les IPs del
teu exemple, poso uns DNS de telefonica:

config interface loopback
        option ifname   lo
        option proto    static
        option ipaddr   127.0.0.1
        option netmask  255.0.0.0

config interface lan
        option ifname   "eth0.0"
        option type     bridge
        option proto    static
        option ipaddr   192.168.100.1
        option netmask  255.255.255.0

config interface  wan
       option ifname   "eth0.1"
       option proto    static
       option ipaddr   192.168.0.3
       option netmask  255.255.255.0
       option gateway  192.168.0.2
       option dns      "80.58.0.33 80.58.32.97"

Ara anem al firewall. Has d'editar /etc/firewall.user i afegir al final:

 iptables -t nat -A prerouting_wan -p tcp --dport 22 -j ACCEPT
 iptables        -A input_wan      -p tcp --dport 22 -j ACCEPT
 iptables -t nat -A prerouting_wan -p tcp --dport 80 -j ACCEPT
 iptables        -A input_wan      -p tcp --dport 80 -j ACCEPT
 iptables -A forwarding_rule -i br-lan -d 192.168.0.0/24 -j REJECT

Les 4 primeres regles et permeten entrar al ssh i al panell web del
Linksys per la Interficie WAN (192.168.0.3). La ultima bloqueja
l'acces des de la radio a la xarxa de l'oficina.

Fas un 'reboot' i a veure si funciona. He posat la config de memoria
... perque ara mateix no tinc acces al Linksys que tinc configurat
d'aquesta manera, però hem sembla que està bé.

Per afegir el panell web, hauras d'afegir a /etc/ipkg.conf els
repositoris de x-wrt, i instalar el paquet corresponent. Esta explicat
a la web de x-wrt. Jo ho faig tot des de consola, no faig servir mai
el panell web ...

Joan

El 09/04/08, Ramon Amblàs <[EMAIL PROTECTED]> ha escrit: