inline

2010/9/24 Jorge García <deriamelo...@gmail.com>

> Hola,
>
> Recordo la teva presentació al SAX 2010, on vas mostrar aquesta
> proposta de supernode. Me n'alegro que finalment hagis pogut posar-la
> en pràctica i avaluar-la.

Ja n'hem muntat alguns, questa solució té una relació qualitat/preu brutal.
Sincerament ara mateix se'm faria difícil proposar un supernode de nova
creació amb APs amb 802.11abg com els que s'han fet fins ara.

> Si et plau, podries enviar un diagrama de la instal·lació del
> supernode? M'interessa el diferent hardware utilitzat i el preu total
> del muntatge.

T'envio un diagrama en privat. Sobre el preu, questió d'anar sumant els
components que et calen. Però com a màxim et sortirà igual que un supernode
convencional com els que es muntaven fins ara, segurament que lleugermanet
més econòmic.

> La RB750 l'has instal·lat a una caixa estanca o bé està a dins de
> l'edifici i has tret un cable ethernet per cada sectorial?

Cada muntatge es fa com es pot en funció de les característiques del
supernode. Si és un supernode de nova creació, recomanaria posar-ho a dins
de l'edifici. Si és un supernode existent és complicat, depen del cas.

Et passo enllaç a una foto de un altre supernode on esta tot amb Ubiquity,
de moment nomes hi ha 3APs (Rockets), properament es muntaran els enllaços
PtP. Hem posat una caixa a dins de l'edifici on només hi entren els
ethernet. Per mi és el més pràctic, es gasta força cable ethernet però no
tens pèrdues per cables d'antenes, no tens el router penjat a dalt del
màstil, més còmode de treballar, etc.

http://picasaweb.google.com/joanllopartcudie/OlerdolaLaXarxa

> Una pregunta més: si l'Airmax està actiu, igualment s'hi poc connectar
> un node client amb una Nano convencional (encara que vagi més lent)?
> Penalitza això a la resta de clients?

No ho he provat, però segur que no pots. Si l'AP és una rocket M5, els
clients han de ser per nassos NanoStationM5. A no ser que configuris la
rocket per treballar com un AP 802.11a (que crec que es pot), llavors si que
podries fer servir Nanostations5.

No tinc cap CPE de mikrotik amb 802.11n per provar. D'entrada perqués és
molt més car que una Nano.