Amb el permis dels presents m'emporto el fill a guifi-rdes. Coincideixo amb en
Miquel Martos que sembla el lloc més adient per tractar aixó.

Per tant, espero seguir el fill enllà i faig còpia a guifi-usuaris per
notificar-ho.

El 16/12/2010, a las 18:29, Miguel T. escribió:
> El model descentralitzat (et connectes a qualsevol proxy i com que entre
> ells es parlen ja t'envien a on els sembli millor) no té el problema del
> coll d'ampolla, però afegeixes la complexitat d'haver de gestionar un
> client-servidor en el propi proxy i ben comunicat amb la resta de
> proxys.
>
> lo que yo decía no es ninguna de esas dos:
> la idea seria que cada usuario estableciera una conexión con los proxis que
> tenga en su lista y que periódicamente el programa "consultara" a cada proxy
> [...]

Sense arrivar a la consulta de l'estat dels proxies (que pot ser es podria
arrivar a fer, tot es provar), l'autoconfiguració de proxies a un client i,
fins i tot, el balanceig de càrrega dins una llista de proxies (amb failover)
s'ha pogut fer des de fa anys amb [PAC], existeix una implementació de nom
Super Proxy Script[SSP] que com concepte es interessant.

Aquí[ref] tenim exemples i una referència del llenguatge, així com de
l'autoconfiguració de proxies per DHCP mitjançant [WPAD].

[PAC]: http://en.wikipedia.org/wiki/Proxy_auto-config "Proxy auto-config"
[WPAD]: http://en.wikipedia.org/wiki/Wpad.dat "Web Proxy Auto-Discovery
Protocol"
[SSP]: http://www.pacfiles.com/images/SSP.htm "Super Proxy Script"
[ref]: http://www.findproxyforurl.com/

La meva pregunta: aixó s'ha fet servir mai a guifi? En cas afirmatiu, per que
es va deixar de banda?

Salut!
Ignacio