Assalamualaikum Nadiah...untuk mempertahankan Tun...itu hak
Nadiah...silakan...tapi  biarlah dengan rasional dan tidak beremosi. Saya
bangga Nadiah ingin mendekatkan diri dengan Alquran dan sunnah, bagus
tu...semuga anda dipermudahkan oleh Allah untuk memahami agama dari sudut
yang lebih jelas dan tepat.
Cuma berdasarkan ilmu yang Nadiah ada, saya ingin bertanya...apakah hukum
orang menghina Nabi saw dan juga hukum yang Allah turunkan....senang
jekan....

Nadiah Mohd Nor
Sent by: hidayahnet@yahoogroups.com
05/19/08 10:25 PM
Please respond to
hidayahnet@yahoogroups.com

"Ikhwanul Muslimun" <hidayahnet@yahoogroups.com>
cc

Subject
RE: Help Palestine [hidayahnet] Laporan polis oleh pemimpin UMNO terhadap
Karpal hanyalah hipokrit!!

ibnu ali...awak neh siapa nak menyuruh orang lain supaya bertaubat kat
Mekah sedangkan dari segi gaya awak bercakap tuh pon boleh tahu awak neh
seorang yg angkuh dan tiada perasaan rendah diri...menghina orang
lain...cuba awak sendiri pergi kat mekah dan bercakap macam tuh dan lihat
hasilnya...sedangkan Rasullulah dihadiahkan syurga pon masih lagi berendah
diri....kot iyapon tak suke Tun tak payah lah nak menghina...cuba belajar
dr Rasullulah...even Rasulullah dihina oleh Yahudi buta pon masih lagi
menyuapkan nasi kat Yahudi buta itu...mcm neh nak suruh saya masuk PAS
even yg basic mengenai akhlak orang Islam pon awak tak tahu...baik saya
belajar dr Al-Quran dan Hadis....sbb saya neh pon masih lagi kekurangan
pemahaman mengenai Islam walaupon dilahirkan berketurunan Islam...tak
perlu masuk PAS pon saya yang wajib memahami agama Islam itu
sendiri....tgk mcm Tun tuh peruntukan rm600 juta diberi kepada negeri
kelantan...sbb die tahu tanggungjawab die kepada rakyat malaysia...lgpon
duit tuh pon duit rakyat bukan rakyat kelantan jer tp negeri2 lain jugak
tak kira ape parti pon korang masih lagi rakyat malaysia.....kalau
betullah Tun tuh tak jujur dah lame Malaysia neh mundur....pembangkang
menang pon sbb Tun yg beri ceramah....kalau Tun bagi ceramah mmg bergegar
laa...even di era antarabangsa orang putih dan yahudi pon terasa
gegarannya termasuk orang2 Arab.....hanya orang Melayu yg tidak bijak
sahaja yg tak tahu nk menggunakan hak keistimewaannya dan membiarkan
sahaja hak keistemewaannya dibazirkan....tak pandai menggunakan peluang
langsung....tgk negara Arab yg jaga negeri tuh pon orang Arab...negara
China orang china gak....Malaysia neh hak die orang melayu.....Yg
mentadbir negara neh dulu adalah orang melayu....kalau ade pon orang asli
tp siapa dulu yg mentadbir dan bagus dr segi perdagangan dan menjadikan
negara neh maju....kaum lain2 hidup aman dan kaya pon di bawah pentadbiran
orang Melayu.....tanpa kaum lain pon kita mmg dah maju dr segi
perniagaan.....tp kita sharing sbb orang melayu neh sikap die
bertolenrasi....lemah lembut...menghormati tetamu.....hasil sentuhan agama
Islam yg mengajar kita berlemah lembut...sbb tuh laa negara neh
diberkati....negara kita jer yg slalu membantu negara2 lain yg ditimpa
musibah...negara kita tak pernah pon menerima bantuan dr negara2
lain....tak pelik tuh.....negara kita juga jauh dr gunung berapi...gempa
bumi...puting beliung....tp saya tak mahu orang melayu sahaja saya lebih
suka orang melayu yg beragama Islam dan beriman yg sgt memahami Islam
itu....DEB tuh dilaksanakan pon kaum2 lain leh jd kaya...bagaimana kalau
tak dilaksanakan.....orang Melayu yg bijak die berusaha seperti kaum2 lain
but at the same time die menggunakan hak keistimewaannya....politik itu
boleh jadi kotor bile orang yg mengotorkannya....Islam itu seimbang dlm
semua perkara......orang Islam yg jujur die menempa kejayaan seperti yg
dijanjikan oleh Tuhan yg adil....kenapa Tun semasa pentadbirannya die
menempa kejayaan......2/3 dan tidak pernah gagal.....cuma di bawah
pentadbiran Abdullah jer jadi huru-hara...kena tanya Abdullah itu sendiri
kenapa gagal 2/3.....