El Dissabte 18 Desembre 2004 12:31, [EMAIL PROTECTED] va escriure:

> Si, de totes maneres estaria be que fos mes estandaritzat.
>
> Lo ideal seria que les "prestacions" dels escriptoris estiguessin
> integrades en el X11, o en el sistema operatiu, i aixi s'eliminaria
> la dependencia de deu mil llibreries que fan el mateix pero que cada
> escriptori te les seves propies.

Al contrari, si sobrecarregues l'X-Window no es podrien tenir coses tant
lleugeres com alguns AF.

La integració sempre trenca la possibilitat de diversitat.  Que estigui o no
integrat no fa canviar la velocitat quan s'usa, perquè és obert i no hi ha
secrets industrials.

En programari lliure, durant molts anys la consigna ha estat "que el teu
programa només faci una cosa, però molt ben feta".  Així tothom que la
necessiti la podrà usar sense que se li afegeixi res extra.   Un exemple són
els correctors ispell o aspell.

Reaprofitar crea dependències (p.e.: "el meu programa necessita aspell versió
tal, que és la que jo he millorat" )  Sembla molest al començament, però
després es veuen com un símptoma de salut.  Quan un programa té dependències
amb altres, vol dir que l'autor ha entès el tictac de la cosa lliure i no ha
perdut temps reinventant cap roda: si està fet i obert, sempre és millor
usar-ho.  O millor encara: invertir en millorar-ho un 10% del temps que
hagués fet falta per construir-lo nou des de zero.

Tot plegat ha fet possible que en tants pocs anys (des del 98) s'hagin fet
coses tant potents com KDE o Gnome.  La productivitat dels sistemes lliures
és exponencial i estem a punt d'arribar a la situació en que Corporation
megamilionaria ens podrà seguir el ritme.  Amb programes mastodóntics, massa
integrats, seria complicat saber per on agafar-los i tot tendiria a
concentrar-se en ells, menys diversitat i flexibilitat.

--
Benjamí
http://weblog.bitassa.net

.