En/na Josep Payo ha escrit:

En/na Excubitor ha escrit:

Estic intentant instalar un servidor per impresora i m'encallo nomes començar. Du una ip per defecte 192.168.0.10, i per poder-lo configurar via web, necessito que estigui als mateixos parametres que la meva xarxa local.. Cal que canvii la meva "passarela per defecte", que es 192.168.1.1 ? . Si no ho entenc malament aixo vol dir modificar la configuracio del router oi ?

Si la teva passarel·la -aka gateway o porta d'enllaç- (entenc que l'adreça interna del router ADSL) és 192.168.1.1, el normal seria que tinguessis una connexió cap aquest mitjançant un dispositiu amb una adreça dins el rang 192.168.1.x.

Si el servidor d'impressió porta per defecte la IP 192.168.0.10 aquesta pertany a un rang diferent al de la subxarxa del teu ordinador (192.168.1.x).

Tens quatre opcions:

1) Canviar la IP del servidor d'impressió cap a una altre que hi hagi disponible dins el rang 192.168.1.x (opció més assenyada, segurament el servidor portarà un manual que explicarà com fer-ho, i sinó sempre queda Sant Google).

2) Canviar totes les IPs de la teva subxarxa cap al rang 192.168.0.x (opció a priori -segons la informació que facilites- menys recomanable)

3) Contractar els serveis d'un professional

4) Vendre-ho tot i comprar-te una bicicleta i sortir a pedalar, que s'acosta el bon temps i be molt de gust.

Espero que ens facis saber quina has escollit i ens expliquis com t'ha anat ;-D

Salut!

Ma sembla que ho vaig entenent. Anem per parts ( com deia en Jack ) :

1- Per poder canviar la ip del servidor d'impressio primer hi haig de poder accedir, i ni googlejant ( tampoc en se gaire ) ho he sabut trobar :-[
2- Cacau cacau ! però jo es la unica sortida que veig, a part del nº 3. Es cacau xq canviar el rang significa modificar la porta d'enllaç, i aixo vol dir tocar el router , i aixo necessita un user/pass que no trobo / recordo, i per tant haure de resetejar el router ( !!!! mandra !!!)
3- Si. El que passa que quan vindra jo no hi seré, i no aprendre a fer-ho que es el que m'agradaria
4- Mmmmm que mes voldria ! pero causes de força major m'ho impedeixen :-)

Salut i gràcies

excubitOr