Quines son les que coneixeu amb qualitat?

Fa temps que en temes de xocolata (i de menjar en general) he optat per la qualitat davant la quantitat.

Al carrer Sant Pere més alt, 18 de Barcelona hi ha uns xocolaters (www.barrocco.com) que fan unes coses impressionants: xocolata amb xile, amb vainilla, amb taronja confitada... també en fan amb kikos, amb pipes, amb cafè i amb roses, però amb aquestes últimes no m'hi he atrevit. La millor, sens dubte, la blanca amb té.

Parlant amb l'amo, ens va explicar unes quantes coses de la xocolata que han sortit avui a la llista.

- la baixa de qualitat de la xocolata industrial es deu a l'augment del preu de la matèria primera. La única manera de poder baixar (o mantenir) el preu és posar-hi menys cacau i substituir-lo per succedanis. Una bona xocolata ha de ser obligatòriament cara, no hi ha volta de full.

- la fava de cacau es mol i se'n separa el cacau de la mantega de cacau. Al fer les rajoles es tornen a barrejar, controlant-ne les proporcions. Com més cacau, més negra i amargant.

- La xocolata blanca és mantega de cacau al 100% (jo també em pensava que no m'agradava la xocolata blanca... fins que vaig tastar la que fan ells!).

- la xocolata amb textura "terrosa" (la xocolata a la pedra de tota la vida) és així perquè el sucre no està prou ben barrejat.

Al c/ Magdalenes 19 de Barcelona (al costat de l'anterior) hi ha un restaurant que fan uns brownies i uns coulants IM-PRESSIONANTS. Ideals per deixar-se de teories sobre xocolata i passar a la pràctica.
A part dels postres, s'hi pot menjar molt bé i bé de preu (>15E).

Albert Que