----- Original Message ----- From: "Pere" <[EMAIL PROTECTED]>
To: <llista@internauta.net>
Sent: Monday, June 13, 2005 8:29 PM
Subject: Re: [Internauta] P3 (P50) de Linux ... a, e, i .....

En/na Pere Castells ha escrit:

collonera i perquè no .... va venga .... estic a punt ... de fer-ho !!! No ho he vist mai .. a ningú ...

Explico: tinc un portàtil jubilat .... un Toshiba Satellite 2540 CDS del 1999 ... disc dur partit de 4 Gb cada un (en un esta el W-98 i els altre 4Gb lliures) .... un altre tros però molt petit (crec de 32 Mg)

Tot es possible, es clar, però li dones una oportunitat molt limitada, no creus? Si ja se, es el que tens disponible per a provar-ho.

Però, creus que hi podries posar un Windows XP, amb un mínim de programes per a considerar-lo un ordinador funcional per a la finalitat que li vols donar? Si la resposta es no, com em temo, no pretengui's que linux faci miracles. ;-)

Ara si que m'has fotut. Perquè, on esta el problema? abans del XP hi havia el 98 i abans el 3.11 .. on esta el Linux 98 i el 3.11? No, si ja se que no puc posar el XP, fins aquí hi arribo, per això he fet instal·lar el 98.

Crec que es un Pentiun II de 133 Mhz (ho tindria que mirar).... es ha dir poca cosa ... un cop jubilat el vaig enviar al informàtic perquè m'ho borrés tot i m'instal·lés el W-98 altre cop (original i amb llicencia, la que venia amb l'ordenador) ..... l'havia deixat a una gent i me'l van tornar que pobret estava agonitzant. Ara torna ha funcionar be, el faig servir no mes per escoltar musica i poca cosa mes.

Poder el mes important, saber quina memòria RAM disposa la màquina. La veritat, per a que l'experiència et pugui ser agradable (i no ens tiris el portàtil pel cap ;-) ) hauries de disposar de 128 Mb de RAM al menys, per a poder carregar un entorn gràfic agradable i amigable. En cas contrari, hauries d'assumir de treballar amb mode consola, o amb escriptoris gràfics no tan fàcils i amigables com KDE o Gnome.

Crec que te 128 .. ja ho miraria .. però que es modo consola? ... soc usuari, no informàtic. No se que es KDE o Gnome ... es com si es parlés que per explicar com funciona un conservant os parles de la manera en que es deteriora la membrana plasmatica del microorganisme ha eliminar, o com segons la carga iònica poden alterar la coloració dels productes... jo no he fet .. he intentat parlar amb idioma consumidor (tot i que sempre s'escapa algo :-) es això el que demano ... he posat P3 al l'enunciat ... mes no puc rebaixar-me. Tot i que humil m'hi considero.

Que algú em corregeixi si m'erro.

Ho faré amb un condició que si no me'n surto ho deixo ..... si ho faig es per passar-m'ho be, no per acabar amb el cap com un timbal .... si per qualsevol motiu ho deixo ... no em digueu res ... ho hauré intentat.

Si necessiteu mes informació la demaneu ... os he llegit atentament i la primera impressió es que tot això es un lio molt gran .. però mai es tard per aprendre, així que si es pot fer i si no .... mala sort .... al "de la feina .... ni tocarlo" els experiments amb gasosa i al de casa .. tampoc .... funciona i m'hi entenc prou be sense necessitats de fer consultes (cosa que he vist que feu molt, no deu ser tant fàcil com dieu que es).

Poder, si em permets t'aconsellaria usar un LiveCD amb el de casa, tens la garantia de que no toca absolutament res del disc dur, i pots provar un linux en una màquina en condicions. Tot i sent conscient que al treballar des de un cd en lloc del disc el tema es força més lent.

No, al de casa no faré re, ja ho he dit .... no me'n fio ... de mi, vull dir ...

Va, venga ... poc a poc i bona lletra ... prou tinc amb el dia a dia. I si ho he de fer privadament amb una sola persona dons casi millor .... soc conscient de les meves carències .. en son moltes.

Ah, se m'oblidava, no esta connectat a la ret ni tinc intenció de fer-ho (de moment) ..... no te anitivirus, ni tallafocs ni conyes marineres ... es pot fer algo o no cal ni començar? si m'he de baixar algo tinc el "gran" connectat. Vaig començar això de l'ordenador al 84-86 .. ja no recordo i llavors per mi la xarxa era el que es posaven les senyores per no fer-se malbé la permanent .. i el ordenador funcionava.

Imprescindible? No, però... Linux neix dins la xarxa d'alguna manera, separar-lo d'ella es gairebé cruel :-D

Pos anem malament .. vull un ordenador per treballar no per navegar .... quins invents son aquests?

P.D.: Si que volia dir, que no em considero esclau ni vull ser-ho de ningú .... he dit de ningú (ni de lo lliure, perquè també es pot ser esclau d'això). Les coses que m'agraden les compro i punt. Ja siguin amb diner o com idees. Esclaus ho som tots o ningú. Hi ha moltes formes de ser esclau. Aquest vocabulari no m'agrada ... quedi clar, feu mal, així no es ven (alguns espanten, mes que animen) ... fa temps vaig estar a punt de dir el mateix i per culpa d'un escrit vaig borrar el correu que ja tenia fet ....

Les paraules no son pas per a agafar-les al peu de la lletra coi ;-) . Però el simple fet de conèixer una alternativa (tot i no ser dos alternatives en igualtat de condicions) si que et permet escollir, i escollir es llibertat, no? Estrictament esclavitut no es el contrari de llibertat, però crec que val per a diferenciar tot el que hi ha al darrera del programari lliure, no?

No me les agafo al peu de la lletra però l'ús que en feu es abundant i reiteratiu. Tots podem ser esclaus, alguns fins hi tot de fer esport cada dia .... i diuen que així son mes lliures .... no, ho sento, no estic d'acord ... vull aprendre, així de senzill i fins ara ho he fet .... ja he dit que no em considero esclau, em considero molt lliure un dia, per exemple, vaig decidir canviar de Wordperfect a Word .. abans Wordstar i de Lotus a Excel abans Framework i abans Ability ... no vaig ser lliure llavors? tot un plegat ho tenia tot junt ..un gran avenç, ho vaig trobar molt pràctic .... saps que va passar que hi ha gent que pensa .... un mes d'altres.

No se, a vegades penso que algú va esperar que s'inventés el cotxe per després copiar-lo i criticar-lo.

Cada dia considero mes important, llegir quelcom sobre el programari lliure (hi ha milers de llocs on llegir-ne informació seriosa) abans d'embrancar-se en ell. Et dona una empenta de mes. Almenys ami, es clar.

I segur que algunes vegades pot incomodar el llenguatge de gent del mon del programari lliure, poder si, però es com la tònica, al principi no agrada, però després, :-) . Be no se si es molt afortunada la frase, però ..

Tens raó ... ho dic de debò i tot sense cap acritud, no mes també vull dir la meva. Potser soc rar ... de jove bevia Tònica però la vaig avorrir .... potser per excés ... igual fa mes de 35 anys que no la provo.

Be, així que no es pot fer res? ....

Gràcies Pere per ajudar ..... consti que no tinc res en contra, ho dic de debò, en tinc ganes de provar (fins hi tot al sopar en vaig parlar amb l'Eduard i vàrem quedar que un dia m'ho ensenyaria) ... a veure si algú es veu en cor de fer-ho .... i no crec que sigui l'únic. De fet en el meu entorn no conec a ningú per poder preguntar .. ojalà ... i conec a molta gent ... on os fiqueu? ...

Hi ha algun disc per arrancar? .. un que instali tot? .... jo no se de mecànica (per això hi son) vull conduir, a cadascú lo seu. Potser tindré que esperar a que ho tingueu mes clar ... mes resolt. _______________________________________________