Ara si que m'has fotut. Perquè, on esta el problema? abans del XP hi havia el 98 i abans el 3.11 .. on esta el Linux 98 i el 3.11? No, si ja se que no puc posar el XP, fins aquí hi arribo, per això he fet instal·lar el 98.

Si es clar que hi ha versions de linux anteriors, però no són igual de fàcils d'usar a nivell d'usuari novell.
Avui en dia s'han fet molts esforços per que tot plegat sigui tan fàcil com pot ser treballar amb l'escriptori de windows.

Crec que te 128 .. ja ho miraria .. però que es modo consola? ... soc usuari, no informàtic. No se que es KDE o Gnome ... es com si es parlés que per explicar com funciona un conservant os parles de la manera en que es deteriora la membrana plasmatica del microorganisme ha eliminar, o com segons la carga iònica poden alterar la coloració dels productes... jo no he fet .. he intentat parlar amb idioma consumidor (tot i que sempre s'escapa algo :-) es això el que demano ... he posat P3 al l'enunciat ... mes no puc rebaixar-me. Tot i que humil m'hi considero.

Amb 128, jo crec que si t'hi pots posar a provar, no li demanis maravelles, però... endavant !
Si, segurament tinguis raó, avui en dia tothom parla d'informàtica, i segurament molt sovint done'm per sabudes coses que no es tenen perquè saber. Sorry :-[

Referent a la membrana plasmàtica del microorganisme ..., coi ara si que m'has fet caure força més avall del P3, quina caiguda ;-)

A veure si se donar-te alguna definició correcte i sense rebuscar-ho ni profunditzar massa (no m'és fàcil eh!).

El modo consola es refereix a un modus de treball "equivalent" al que era abans el MS-DOS, como si ara des de windows entressis en línia de comandaments.

En aquest cas fora finestres, fora ratolí i apa a teclejar. Es pot fer tot i molt sovint moltes coses que només podem fer en aquest mode, però ... De fet es molt més que això, la consola de linux en totes les seves variants es quelcom inacabable.

L'altre modus de treball es el modus gràfic, es a dir, com windows o Mac OS, ja tenim finestretes, ratolí, i tot el que faci falta.

Així com en windows tan sols hi ha un escriptori (un entorn gràfic) possible, en linux, no. Hi ha diferents escriptoris, uns de més avançats (en el sentit de facilitat d'us, configuradors, eines, ...), d'altres que son mes recents, altres pensats per a funcionar en entorns amb poc recursos (lògicament, a costa de certes facilitats a vegades)

Avui en dia, l'usual (si la màquina ho permet), es usar el entorn KDE (www.kde.org) o el entorn GNOME (www.gnome.org). Diferencies, si, en tenen, GNOME sempre ha estat més minimalista que KDE, KDE, segurament te més "collonadetes" i segurament per això també consumeix més recursos. No, se, hi ha partidaris d'un de l'altre, ...

Per començar no crec que sigui massa important. Es molt senzill passar d'usar-ne un a un altre un cop ja s'ha perdut la "por" al linux.

Però si es important que sigui una versió com més nova millor, simplement pel fet de que cada cop son millors, i més fàcils d'usar, més naturals.

No, al de casa no faré re, ja ho he dit .... no me'n fio ... de mi, vull dir ...

Ni tan sols te'n fies de mi? :-D

Quant dic de mi vull dir d'en Tux, la "mascota" de linux.

Imprescindible? No, però... Linux neix dins la xarxa d'alguna manera, separar-lo d'ella es gairebé cruel :-D

Pos anem malament .. vull un ordenador per treballar no per navegar .... quins invents son aquests?

El de casa el tens incomunicat?  No actualitzes programes, no baixes actualitzacions de windows, ...
Ja he dit que no era imprescindible no?

No me les agafo al peu de la lletra però l'ús que en feu es abundant i reiteratiu. Tots podem ser esclaus, alguns fins hi tot de fer esport cada dia .... i diuen que així son mes lliures .... no, ho sento, no estic d'acord ... vull aprendre, així de senzill i fins ara ho he fet .... ja he dit que no em considero esclau, em considero molt lliure un dia, per exemple, vaig decidir canviar de Wordperfect a Word .. abans Wordstar i de Lotus a Excel abans Framework i abans Ability ... no vaig ser lliure llavors? tot un plegat ho tenia tot junt ..un gran avenç, ho vaig trobar molt pràctic .... saps que va passar que hi ha gent que pensa .... un mes d'altres.

Coi, jo crec que si, que les agafes al peu de la lletra, la llibertat que es desprèn del programari lliure, no es simplement compro un cromo o en compro un altre. Es tot allò que tan s'ha dit i que sembla que no s'entengui, referent a les 4 llibertats del PL. Aquesta es la llibertat que et dona el PL, i no la pot donar el programari privatiu.

Be de totes formes no soc jo qui per donar lliçons de filosofia, no d'ètica, deu me'n guard.
No se, a vegades penso que algú va esperar que s'inventés el cotxe per després copiar-lo i criticar-lo.
Si creus que aquest algú es el programari lliure, ho sento, però aquí només et puc dir que estàs molt confós.

Tens raó ... ho dic de debò i tot sense cap acritud, no mes també vull dir la meva. Potser soc rar ... de jove bevia Tònica però la vaig avorrir .... potser per excés ... igual fa mes de 35 anys que no la provo.

Be, així que no es pot fer res? ....
Es clar que es pot fer, però coi, no et sembli malament, per t'hi veig molt de cul, com per a agafar-ho amb l'empenta necessària de provar quelcom nou, i que per tant és diferent, ni més fàcil ni més difícil. :-)

Per això deia abans que estar-ne convençut de voler-ho fer ajuda i molt.

Gràcies Pere per ajudar ..... consti que no tinc res en contra, ho dic de debò, en tinc ganes de provar (fins hi tot al sopar en vaig parlar amb l'Eduard i vàrem quedar que un dia m'ho ensenyaria) ... a veure si algú es veu en cor de fer-ho .... i no crec que sigui l'únic. De fet en el meu entorn no conec a ningú per poder preguntar .. ojalà ... i conec a molta gent ... on os fiqueu? ...
Coi, se'n molts de cursos avui en dia, i molts de gratuïts, per a gent que comença amb linux. Fa molts pocs dies en Benjamí, ens en parlava d'un que es feia a Omnium sobre PL en general.
Se que Barcelona Activa, al Cibernarium, se'n fan setmana rere setmana, són mini cursos, de entre 1 i 3 hores, que molt sovint permeten engegar. (www.cibernarium.com).

Hi ha algun disc per arrancar? .. un que instali tot? .... jo no se de mecànica (per això hi son) vull conduir, a cadascú lo seu. Potser tindré que esperar a que ho tingueu mes clar ... mes resolt.
Si es clar que si, qualsevol distribució es això en el fons, un linux amb una pila de programari lliure, preparat per a posar-lo al CD, arrencar, instal.lari apa a treballar.

Pots provar amb una Ubuntu, en el portàtil crec que t'hi pot funcionar prou bé. Ubuntu els envia directament a casa de qui els demana. Jo estic pendent de rebre els de la versió actual (hoary), però vaja també es pot baixar d'internet.

Be, total, que si vols posar-t'hi encantat!. De veritat, jo soc relativament nou en linux, no pensis, n'aprenc dia a dia d'altres, i si part del que se, et pot servir a tu, o a qualsevol altre, per aprendre'n genial! Segur que jo mateix així n'aprendré molt més. Però la meva ajuda es molt limitada, es a dir amb 4 missatges a la llista, doncs, no se, però, segur molts d'altres s'hi apunten.

Fins i tot pot ser una experiència interessant si s'hi apunta més gent tant a aprendre com a explicar i ajudar, un "curs" de linux via llistes de correu. No sé.

Be, fins ara

Salut,

Pere