To: <llista@internauta.net>
Sent: Monday, June 13, 2005 11:37 PM
Subject: Re: [Internauta] Pringao Howto

En/na Francesc Garí Lleixà ha escrit:

De fet, els arguments que esteu donant per aquí (rés a veure amb "llunyanes" intervencions), ajuden bastant a, si més no, mirar-ho amb un cert interès. Aquestes impressions generals sobre com fer que Linux no sigui tan estrany pels "winciats" poden ser molt útils.

Doncs, deixem-nos tots plegats de pensar en si "llunyanes
intervencions", si formes i no formes. Estaria be que d'aquí en sortís
una experiència interessant de compartir coneixement, i aprendre, perquè
no? I si te relació amb programari lliure, doncs coi, molt millor, no?
En el fons, els valors que hi han al darrera del PL, a tots ens
convencen, o no? ;-)

Podeu continuar si us plau. Si no ve ningú i ho espatlla, esclar

Que coi, ningú no espatlla res, home! Si busquem el que es vol dir en
lloc de quedar-nos només amb la paraula exacta o amb la manera, segur
que la llista se'n beneficia.

Ja ho he dit, soc gairebé novell amb linux. I si, poder al principi
també em sobtaven certes coses, però només fins que escoltes el que et
diuen, aleshores n'aprens, jo n'he après i n'aprenc molt.

Jo particularment, estic bastant satisfet amb els sistemes de M$ que he fet servir, però "ampliar horitzons" no fa mal a ningú. Ara que dius això, el meu fill va voler instal·lar un Debian Sarge i s'ha quedat que no li reconeix la tarja de xarxa (integrada). Pot obrir l'escriptori, però no connectar-se a Internet. Ho ha deixat per les vacances. Un cop de ma no vindrà malament.

Home, segurament, no és la millor manera de començar, be, més ben dit,
la més fàcil. Hi ha altres distribucions, que detecten automàticament el
maquinari de forma més ràpida, en una Debian, doncs, molt sovint les
coses s'han de rascar un xic.

Jo començaria amb qualsevol de les distribucions de que es parla en la
llista habitualment, és a dir, SuSE, Ubuntu, KUbuntu, Mandriva, fins i
tot en aquest aspecte una Knoppix. La setmana que ve crec haver llegit
que es presenta la nova Catix, i que vindrà amb El Periodico de no se
quin diumenge. Està basada en Debian, com la Ubuntu, i sembla que també
gestiona molt bé la detecció de maquinari.

Segur que de la llista en pot treure bona informació el teu fill. O
poder a les vacances ja li'n podràs ensenyar, no? ;-)

Vinga llista,

Salut,

Pere