Aquí el que t'has de preguntar si encara ets petit i has de demanar coses als reis o has crescut i ets pots espavilar.

Jo m'ho miro d'una altra manera. Els catalans som els Reis d'Orient, i els espanyols ens tenen segrestats. I no els cal escriure una carta cada any. Obren el sarró i agafen el que els ve de gust.

GIF image

<x-tad-smaller>
</x-tad-smaller>
<x-tad-bigger> Carles Noguera

</x-tad-bigger>
El 29/04/2006, a les 09:50, en/na Dolsa va escriure:

Fa anys, molts anys, jo escribia cartes als Reis d'Orient.
Recordo un any, fa una 54-55 anys, vaig demanar Un meccano del No3 i
un tren electric.
El Meccano me'l van portar.
Pero el tren no puc dir que me'l portessin ni no.
En varen portar un tren electric a corda. Es adir una representacio
d'un tren electric que funcionava a corda, "motor de resorte" que deien
lalvors.
No era el que havia demanat.
En aquell moment tenia varies opcions:
a) Recollir els joguets i jugar amb ells. Es el que vaig fer.
b) No usar el tren i si el Meccano. Amb aquesta opcio perdia la opcio
de jugar amb el tren i les grues i altres construccions del Meccano.
Em quedava amb la mitad del que volia.
c) Llençar els joguets per la finestra i dir que no els volia doncs no
era "TOT" el que volia. Amb aixo em quedava sense res.
d) No tocar el joguets i enviar altra carta als reis per que
immediatament em portessin el que jo havia demanat. Això era sortir-se
de la norma: Els Reis passan una vegada a l'any.

Mes tard vaig comprendre que en aquelles epoques dificils als "reis"
els hi era dificilcomprar un tren electric, la qual cosa em feia molta
il.lusio. Es a dir que la situació general no era propicia a
aconseguir el 100% del que volia.

El Tren elèctric el vaig aconseguir uns anys mer tard al aprovar el
primer curs de batxiller (10 anys).

Ara, en altra cosa, tinc que escollir entre diverses opcions. I hi ha algu que em
proposa sortir-me de la norma escollint la opció d).
La norma, malgrat es imperfecta, es millor que altres que he tastat.
El que hem de fer es anar pensant canviar la norma.
Pero això es encara mes complicat i hem de continuar jugant al tren i
al Meccano.

--
*--\ /--* Alfons G. Dolsa
|____\@@/____| Museu de les Papallones de Catalunya