A Dimarts 20 Juny 2006 18:54, Josep M Puig va escriure:

> Com pots arribar a aquesta conclusió sense saber el veritable sentit de la
> frase de l'Eduard?

A la frase he dit «conclusió» i m'he referit a l'Eduard?  Era general i
exposant una opinió sense donar-li cap categoria de conclusió.

En el medi escrit es complicadíssim transmetre moltes coses que sí es
transmeten en persona.  Això vol dir que sovint el to i les formes i
afegitons són una cosa que afegeix qui llegeix.  Projecta a les paraules
d'altres el seu propi to, distorsionant o fins i tot anul·lant el to de
l'autor.

Només per això caldria pensar-s'ho ben molt abans de fer al·lusions al to de
ningú.  Només serveix per a donar pistes (subratllo pistes) sobre la
personalitat real que hom traspua davant de l'ordinador. Sense somriures per
mor d'estar a cap reunió social; o sia, la més autèntica.  Tot plegat només
és fruit de l'experiència personal, car sovint soc mal interpretat :))  M'he
explicat moltes coses en conèixer els malinterpretadors de torn i veure, en
directe, quin era el seu to vital que projectaven al que jo escrivia.

--
Benjamí
http://blog.bitassa.cat

.