A Dimarts 20 Juny 2006 23:09, Benjamí Villoslada va escriure:
> «I com es transmet per escrit si «Ja, això és el que fan els altres partits
> dels que després tant t'omples la boca criticant.» l'Eduard ho deia amb un
> to de veu amable?  Amb sornegueria amistosa?»

Hola,

Interpreto la meva frase.

En primer lloc vull dir que a vegades és difícil no confondre els comentaris i
la manera de pensar d'algú de la llista amb la d'un altre. Així doncs, és
molt possible que la clau d'haver interpretat aquest comentari com a un
comentari despectiu ragui en l'equívoc que jo tinc respecte a comentaris
anteriors del Pere.

També pot ser que hom consideri que "tant t'omples la boca" és una expressió
atacant. Així, potser resultaria segurament millor la frase:

«Ja, això és el que fan els altres partits als que després tant critiques.»

En tot cas, el que volia dir és que crec recordar que el Pere, en repetides
ocasions, ha criticat la classe política per considerar que només miren per
ells, i que les seves actuacions no responen als interessos dels seus
representats (la gent que els ha donat el vot), sinó que responen als seus
interessos pròpis.

Un exemple d'això el podem trobar en el cas que ens ocupava en la redacció de
la que es destaca aquesta frase.

Tot i que s'hagués arribat a un principi d'acord entre CiU i PSOE per a la
redacció de l'estatutet, hom hagués pogut sortir de la reunió sense dir res a
la premsa, i després hagués pogut convocar als altres 4 partits (contant
Unió), comunicar-los el pacte i escenificar un acord conjunt entre les quatre
formacions.

Això hagués pogut permetre a ERC ocupar una posició honrosa que d'altres
vegades ja han utilitzat. Haguéssin pogut dir que no hi estàven d'acord, però
que ells només representàven el 18% de la ciutadania, i per tant, responent a
aquesta representació, no es podien oposar al pacte de cinc.

Ara bé, partidístament, CiU va optar per prioritzar el seu interés particular
per sobre de l'interés del seu electorat, afeblint la unitat catalana.

Dit això, crec que el que proposava el Pere justament era una estratègia
partidista, en mires a obtenir més vots i no en mires a millorar la posició
catalana en un futur. D'aquí surt el meu comentari.

El "tant t'omples la boca" només volia dir "que tantes vegades critíques",
perquè crec que el Pere ho ha fet en repetides ocasions. Però potser
m'equivoco.

Atentament,

Eduard