On Mon, 11 Dec 2006 23:41:13 +0100, Oto 'tapik' Buchta <[EMAIL PROTECTED]>
wrote:

> No, mozna jsem trochu mimo misu, ale co myslis pod pojmem rozdeleni zateze?
> Tento pojem u desktopove aplikace mi jaksi neni jasny. To jako pocitas s
> dual-core procesory? Ale na to nepotrebujes objektovou databazi. Takze,
> prosim, definuj pojem rozdeleni zateze, nejak mi neni jasne, CO se vlastne
> deli a mezi KYM.

Mluvili jsme o OR mapovani vs. objektove db, nebo jsem to tak aspon pochopil.
U OR mapovani se provadi prevod mezi rel. db a objektama za behu (coz neco
stoji a neni
to bezpodminecne nutny. K datum se preci da pristupovat i primo pomoci sql
dotazu, cimz bys onu rezii na OR mapovani usetril, jenze zase pro nejakeho
programatora to muze byt nepohodlne). Pokud pouzijes objektovou DB, muzes vyuzit
objektove architektury aniz bys musel neco mapovat.. O tom, co bude ve vysledku
rychleji pracovat by se dalo polemizovat, objektove db ale neexistuji ciste
proto, abys
mel applikaci nejrychlejsi, ale abys mohl k datum pristupovat pomoci objektovych
principu - tj, abys mohl applikaci vyvijet plnne objektove - na vsech vrstvach
a nemusel mapovat - tedy jako jakasi analogie se serializovanymi objekty.
Co jsem mel moznost videt a slyset, nasazeni objektovych DB neni zrovna na
vzestupu
a asi ani jen tak brzo nebude. Jestli nekdo tento nazor nesdili, podelte se..
Takze zatez se vlastne nedeli, ale jde o to, ze usetris mapovani na strane
applikace
ale zaplatis pomalejsi DB. Jeste tu je moznost, ze autor myslel offline
desktopovou
applikaci, kde pobezi DB i aplikace na jednom stroji.. no, pak je skutecne
nejake
deleni vykonostni zateze mozne jedine na bazi vicejadrovych nebo paralelnich
stroju.

Odpovedet emailem