Takže jsem rád, že si rozumíme :-)

Zátěž se nikomu nikde nerozkládá a objektová DB má smysl tehdy, když chce
člověk perzistenci Serializable objektů, o kterých ví právě jen tolik, že
jsou Serializable. Mám-li dobře danou strukturu dat (což u desktopové
aplikace dost často mívám), je lepší využít léty praxe ověřenou teorii, která
stojí na pozadí za relačními databázemi.

Věřím, že objektové DB mají své kouzlo, stejně jako XML databáze. Zatím jsem
ale neviděl jedinou (ať XMLDB či ODB), která by opravdu bez problémů
fungovala a měla uspokojivé výsledky (třeba byla alespoň srovnatelně rychlá o
proti nasazení relační databáze (tzn. včetně OR mappingu).
--
Oto 'tapik' Buchta, [EMAIL PROTECTED]
http://www.buchtovi.cz